Tuesday, 30 October 2012
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ အဆင့္ျမွင့္ တင္ေရး အတြက္ အစိုးရက ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားကို ဖိတ္ေခၚရာတြင္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္က စိုးရိမ္မႈမ်ားရွိ၍ စိတ္၀င္စားမႈနည္းပါးေနေၾကာင္း သိရသည္။ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ ရာ ေလဆိပ္ တြင္ ေလေၾကာင္းလုိင္း မည္မွ်လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပး မည္ကို တိတိက်က် သိရမွသာလွ်င္ လုပ္ငန္း ရွင္မ်ားက ရင္းႏွီးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္ဟု ထူးထရိတ္ ဒင္းကုမၸဏီမွ အႀကံေပးပုဂၢဳိလ္ ဦးထြန္းေအာင္ျမင့္ က ေျပာၾကားသည္။“အခု ဆိုရင္ ဟံသာ၀တီ ေလ ဆိပ္ကလည္း၂၀၁၆ခုနစ္မွာအၿပီး တည္ေဆာက္ မယ္ဆိုေတာ့ ရန္ကုန္က ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ ဟံသာ၀တီ ဘက္ ေျပာင္းမယ္ဆိုရင္ ရင္းႏွီးသူေတြ တြက္ေျခမကိုက္ဘူး။ ဒီလိုျပႆနာေတြ ထုိင္းက ဒြန္ ေမာင္းနဲ႔ သု၀ဏၰဘူမိမွာျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုျဖစ္ လာမွာကို စိုးရိမ္တယ္လို႔”ဟု ဦးထြန္းေအာင္ျမင့္က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ အဆင့္ျမွင့္ တင္ေရး အတြက္ အစိုးရက ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားကို ဖိတ္ေခၚရာတြင္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္က စိုးရိမ္မႈမ်ားရွိ၍ စိတ္၀င္စားမႈနည္းပါးေနေၾကာင္း သိရသည္။ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ ရာ ေလဆိပ္ တြင္ ေလေၾကာင္းလုိင္း မည္မွ်လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပး မည္ကို တိတိက်က် သိရမွသာလွ်င္ လုပ္ငန္း ရွင္မ်ားက ရင္းႏွီးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္ဟု ထူးထရိတ္ ဒင္းကုမၸဏီမွ အႀကံေပးပုဂၢဳိလ္ ဦးထြန္းေအာင္ျမင့္ က ေျပာၾကားသည္။“အခု ဆိုရင္ ဟံသာ၀တီ ေလ ဆိပ္ကလည္း၂၀၁၆ခုနစ္မွာအၿပီး တည္ေဆာက္ မယ္ဆိုေတာ့ ရန္ကုန္က ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ ဟံသာ၀တီ ဘက္ ေျပာင္းမယ္ဆိုရင္ ရင္းႏွီးသူေတြ တြက္ေျခမကိုက္ဘူး။ ဒီလိုျပႆနာေတြ ထုိင္းက ဒြန္ ေမာင္းနဲ႔ သု၀ဏၰဘူမိမွာျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီလိုျဖစ္ လာမွာကို စိုးရိမ္တယ္လို႔”ဟု ဦးထြန္းေအာင္ျမင့္က ဆိုသည္။
ထို႔အျပင္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အဆင့္ျမွင့္တင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၃
ခုနစ္ အတြင္း အၿပီးသတ္ လုပ္ေဆာင္ရမည္ဆိုသည့္ သတ္မွတ္
ခ်က္ႏွင့္ပတ္သတ္ၿပီးေတာ့လည္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္က အခက္အခဲ
ရွိႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေလေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတြင္ က်င္းပသည့္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ ရာ ေလဆိပ္ျမွင့္တင္ေရး အတြက္ ပုဂၢလိ က လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ဖိတ္ေခၚ မႈႏွင့္ ပတ္ သက္ေသာ ရွင္းလင္းပြဲ၌ အစိုးရ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ျပည္တြင္း ျပည္ပ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက တက္ေရာက္ေဆြးေႏြး ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္သည္ ေနာင္တြင္လည္း အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ အျဖစ္ ဆက္လက္တည္ရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေစ်းကြက္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ားရွိလာမည္ဆိုပါကရန္ကုန္ေလဆိပ္အေနႏွင့္ျဖည့္ဆည္းႏိုင္မႈ
မရွိခဲ့လွ်င္ ဧက ၉၆၀၀ ေက်ာ္ရွိသည့္ ဟံသာ၀တီေလ ဆိပ္ဘက္ကို ေျပာင္းလဲ လုပ္ကိုင္ရန္ စီစဥ္ ထားေၾကာင္းသိ ရသည္။
ေလေၾကာင္းဦးစီးညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦး၀င္းေဆြထြန္း ကလည္း“ရန္ကုန္ ေလဆိပ္က ကန္႔သတ္ထား တဲ့ အေျခအေန ေက်ာ္လြန္ရင္ေတာ့ ဟံသာ၀တီကို လႊဲေပးမွာပါ။ အခုဆိုရင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြကလည္း ထပ္မံတုိးခ်ဲ႕ ေျပးဆြဲ ေနတယ္ဆိုေတာ့ ေလယာဥ္ကြင္းလက္ခံႏိုင္ စြမ္းအား ရွိဖို႔ ျပဳျပင္ေနပါ တယ္”ဟု ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္လုပ္ငန္းတခ်ိဳ႕ကို လက္ရွိတြင္ အစိုးရႏွင့္ Asia Worldကုမၸဏီတို႔ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
“Asia World နဲ႔က ေလဆိပ္အဆင့္ျမွင့္ေရး လုပ္ငန္းအတြက္ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ေလဆိပ္ကားပါကင္၊ ပ်က္ေနတာေတြ ျပင္ဖို႔ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ေပးထားတာပါ။ အခုေတာ့ ရပ္ဆိုင္းေတာ့မယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ လက္ရွိေခၚတဲ့ အဆင့္ျမွင့္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ခ်င္ရင္ေတာ့ အျခား နည္းတူ ၿပိဳင္ရမယ္”ဟု ဦး၀င္းေဆြထြန္း က ဆက္ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ အဆင့္ျမင့္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ လုပ္ငန္းရွင္ မ်ား ေလွ်ာက္လႊာတင္သြင္းရက္ကို ၂၀၁၂ ခု ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္မွ ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္အထိ သတ္မွတ္ထားသည္။ ဒီဇင္ဘာ ၆ ရက္မွစတင္ၿပီး ၂၀၁၃ ဇန္န၀ါရီ ၅ ရက္ အထိ ေရြးခ်ယ္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရြးခ်ယ္ျခင္းႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ခြင့္ရ ကုမၸဏီမ်ား အၿပီးသတ္စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ၂၀၁၃ မတ္ ၁ ရက္တြင္ လုပ္ ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ေရြးခ်ယ္မည့္ ကုမၸဏီမ်ားကို လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကံဳ ႏွင့္အရည္အခ်င္းျပည့္ ၀မႈ၊ေငြေၾကး ခိုင္မာမႈ၊ ပညာရွင္အရည္အခ်င္းျပည့္၀မႈ၊ေဆာက္လုပ္ေရးစက္ပစၥည္း ျပည့္စံုေကာင္းမြန္မႈတို႔အေပၚအေျခခံေရြးခ်ယ္သြားမည္ ျဖစ္
ေၾကာင္း တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာဆို သည္။
“ကုမၸဏီေတြ အေနနဲ႔ အခု လုပ္ခြင့္ရေနတဲ့ Asia World ထက္ပိုၿပီး လုပ္ငန္းပိုင္း ကြ်မ္းက်င္တယ္။ အခုၿပိဳင္ရမယ္ဆို သူတို႔က အရင္ကလုပ္ ဖူးေနေတာ့ တပန္းသာတယ္။ က်န္တဲ့လူေတြက ႏိုင္ငံျခားက လုပ္ကိုင္သူ ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ ရမွာပဲ။ ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳပိုင္း အရ ႏိုင္ငံျခားသားက ပိုသာတယ္ေလ။ အခုထိေတာ့ ရင္းႏွီးဖို႔ စဥ္းစားေနတုန္း ပါပဲ” ဟု အဆိုပါ ရွင္းလင္းပြဲသို႔ တက္ေရာက္ သည့္ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီ တခုက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
Asia World ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇြန္ ၁ ရက္မွစတင္ကာ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တြင္အစိုးရႏွင့္အတူပူးတြဲ ေဆာင္ ရြက္လ်က္ ရွိၿပီး ၃ႏွစ္ လုပ္ကုိင္ခြင့္ ေပး ထားေၾကာင္း၊ ယခုအခါ လုပ္ကိုင္ခြင့္၂ ႏွစ္ေက်ာ္ ေပးၿပီးသျဖင့္ အစိုးရ အေနျဖင့္ ျပန္လည္ေပးေလ်ာ္ ရျခင္းမရွိေၾကာင္း၊ လက္ရွိ ေလဆိပ္အဆင့္ျမွင့္ေရးတြင္ ပုဂၢလိက ႏွင့္ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ထားေသာ္လည္း ေလဆိပ္လံုၿခံဳေရး ႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းပုိင္း ကုိ ေလေၾကာင္းဦးစီးဌာနက ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
ေလေၾကာင္း ဦးစီးဌာန အေနျဖင့္ ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္မည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ မဂၤလာဒံု ေလဆိပ္ကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ တြင္ ခရီးသည္ လက္ခံႏိုင္စြမ္း ပမာဏ ၅.၅ သန္းအထိ လက္ခံႏိုင္ရန္
ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ၿပီး ၄င္းထက္ ပို၍ က္ခံေဆာင္ရြက္ခြင့္ေပး မည္ မဟုတ္ဟုလည္း ဆိုသည္။
ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ၁၉၅၂ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလတြင္ စတင္ အသုံးျပဳခဲ့ၿပီး အဆင့္ဆင့္ တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
ဧရာ၀တီ
ရွိႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေလေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတြင္ က်င္းပသည့္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ ရာ ေလဆိပ္ျမွင့္တင္ေရး အတြက္ ပုဂၢလိ က လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ဖိတ္ေခၚ မႈႏွင့္ ပတ္ သက္ေသာ ရွင္းလင္းပြဲ၌ အစိုးရ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ျပည္တြင္း ျပည္ပ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက တက္ေရာက္ေဆြးေႏြး ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္သည္ ေနာင္တြင္လည္း အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ အျဖစ္ ဆက္လက္တည္ရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေစ်းကြက္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ားရွိလာမည္ဆိုပါကရန္ကုန္ေလဆိပ္အေနႏွင့္ျဖည့္ဆည္းႏိုင္မႈ
မရွိခဲ့လွ်င္ ဧက ၉၆၀၀ ေက်ာ္ရွိသည့္ ဟံသာ၀တီေလ ဆိပ္ဘက္ကို ေျပာင္းလဲ လုပ္ကိုင္ရန္ စီစဥ္ ထားေၾကာင္းသိ ရသည္။
ေလေၾကာင္းဦးစီးညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦး၀င္းေဆြထြန္း ကလည္း“ရန္ကုန္ ေလဆိပ္က ကန္႔သတ္ထား တဲ့ အေျခအေန ေက်ာ္လြန္ရင္ေတာ့ ဟံသာ၀တီကို လႊဲေပးမွာပါ။ အခုဆိုရင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြကလည္း ထပ္မံတုိးခ်ဲ႕ ေျပးဆြဲ ေနတယ္ဆိုေတာ့ ေလယာဥ္ကြင္းလက္ခံႏိုင္ စြမ္းအား ရွိဖို႔ ျပဳျပင္ေနပါ တယ္”ဟု ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္လုပ္ငန္းတခ်ိဳ႕ကို လက္ရွိတြင္ အစိုးရႏွင့္ Asia Worldကုမၸဏီတို႔ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
“Asia World နဲ႔က ေလဆိပ္အဆင့္ျမွင့္ေရး လုပ္ငန္းအတြက္ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ထားတာ မဟုတ္ဘူး။ ေလဆိပ္ကားပါကင္၊ ပ်က္ေနတာေတြ ျပင္ဖို႔ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ေပးထားတာပါ။ အခုေတာ့ ရပ္ဆိုင္းေတာ့မယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ လက္ရွိေခၚတဲ့ အဆင့္ျမွင့္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ခ်င္ရင္ေတာ့ အျခား နည္းတူ ၿပိဳင္ရမယ္”ဟု ဦး၀င္းေဆြထြန္း က ဆက္ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ အဆင့္ျမင့္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ လုပ္ငန္းရွင္ မ်ား ေလွ်ာက္လႊာတင္သြင္းရက္ကို ၂၀၁၂ ခု ေအာက္တိုဘာ ၂၅ ရက္မွ ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္အထိ သတ္မွတ္ထားသည္။ ဒီဇင္ဘာ ၆ ရက္မွစတင္ၿပီး ၂၀၁၃ ဇန္န၀ါရီ ၅ ရက္ အထိ ေရြးခ်ယ္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေရြးခ်ယ္ျခင္းႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ခြင့္ရ ကုမၸဏီမ်ား အၿပီးသတ္စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ၂၀၁၃ မတ္ ၁ ရက္တြင္ လုပ္ ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ေရြးခ်ယ္မည့္ ကုမၸဏီမ်ားကို လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကံဳ ႏွင့္အရည္အခ်င္းျပည့္ ၀မႈ၊ေငြေၾကး ခိုင္မာမႈ၊ ပညာရွင္အရည္အခ်င္းျပည့္၀မႈ၊ေဆာက္လုပ္ေရးစက္ပစၥည္း ျပည့္စံုေကာင္းမြန္မႈတို႔အေပၚအေျခခံေရြးခ်ယ္သြားမည္ ျဖစ္
ေၾကာင္း တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာဆို သည္။
“ကုမၸဏီေတြ အေနနဲ႔ အခု လုပ္ခြင့္ရေနတဲ့ Asia World ထက္ပိုၿပီး လုပ္ငန္းပိုင္း ကြ်မ္းက်င္တယ္။ အခုၿပိဳင္ရမယ္ဆို သူတို႔က အရင္ကလုပ္ ဖူးေနေတာ့ တပန္းသာတယ္။ က်န္တဲ့လူေတြက ႏိုင္ငံျခားက လုပ္ကိုင္သူ ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ ရမွာပဲ။ ဘာလုိ႔လဲဆိုေတာ့ အေတြ႕အႀကံဳပိုင္း အရ ႏိုင္ငံျခားသားက ပိုသာတယ္ေလ။ အခုထိေတာ့ ရင္းႏွီးဖို႔ စဥ္းစားေနတုန္း ပါပဲ” ဟု အဆိုပါ ရွင္းလင္းပြဲသို႔ တက္ေရာက္ သည့္ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီ တခုက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
Asia World ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇြန္ ၁ ရက္မွစတင္ကာ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တြင္အစိုးရႏွင့္အတူပူးတြဲ ေဆာင္ ရြက္လ်က္ ရွိၿပီး ၃ႏွစ္ လုပ္ကုိင္ခြင့္ ေပး ထားေၾကာင္း၊ ယခုအခါ လုပ္ကိုင္ခြင့္၂ ႏွစ္ေက်ာ္ ေပးၿပီးသျဖင့္ အစိုးရ အေနျဖင့္ ျပန္လည္ေပးေလ်ာ္ ရျခင္းမရွိေၾကာင္း၊ လက္ရွိ ေလဆိပ္အဆင့္ျမွင့္ေရးတြင္ ပုဂၢလိက ႏွင့္ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ထားေသာ္လည္း ေလဆိပ္လံုၿခံဳေရး ႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းပုိင္း ကုိ ေလေၾကာင္းဦးစီးဌာနက ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
ေလေၾကာင္း ဦးစီးဌာန အေနျဖင့္ ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္မည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ မဂၤလာဒံု ေလဆိပ္ကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ တြင္ ခရီးသည္ လက္ခံႏိုင္စြမ္း ပမာဏ ၅.၅ သန္းအထိ လက္ခံႏိုင္ရန္
ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ၿပီး ၄င္းထက္ ပို၍ က္ခံေဆာင္ရြက္ခြင့္ေပး မည္ မဟုတ္ဟုလည္း ဆိုသည္။
ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ကို ၁၉၅၂ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလတြင္ စတင္ အသုံးျပဳခဲ့ၿပီး အဆင့္ဆင့္ တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
ဧရာ၀တီ

No comments:
Post a Comment