Tuesday, February 26, 2013
စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဓမၼေစတီလမ္း (ၿပည္လမ္းႏွင္႔ ဗားကရာလမ္းႀကား) ကို တစ္လမ္းေမာင္း အၿဖစ္ ၂၀၁၃ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၂ ရက္မွ စတင္ေၿပာင္းလဲ သတ္မွတ္ၿပီးေနာက္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ယခင္ ထက္ ပိုမို ဆိုး၀ါးလာေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုရက္မွ စ၍ အဆုိပါ လမ္းေႀကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ခရီးသြား လာမႈမွာ ယခင္ထက္ အခ်ိန္အားၿဖင္႔ ပိုမိုႀကာၿမင့္ခဲ့ ရေႀကာင္း ခရီးသြား ၿပည္သူမ်ားက တစ္ညီတစ္ ညြတ္တည္း ေျပာၾကသည္။ “ကြၽန္ေတာ္က ဒီေန႔ (ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၅ ရက္) နံနက္ ၁၁ နာရီခြဲေ လာက္ က ေရႊဂံုတိုင္မွတ္တိုင္ ကေန ေၿမနီကုန္းကို ဘတ္စ္ ကားစီးသြားတာ၁၂နာရီခြဲေလာက္မွ ေၿမနီကုန္းမွတ္ တိုင္ ေရာက္တယ္။ ကားမွတ္တိုင္ သံုးမွတ္တိုင္ေလာက္ စီးရတဲ့ ဒီခရီးကို တစ္နာရီေလာက္ စီးခဲ႔ရတယ္” ဟု ခရီးသြားတစ္ဦးက ေၿပာသည္။
ထိုသို႔ ေရႊဂံုတိုင္မွ ေၿမနီကုန္းအထိ ယာဥ္ေၾကာ ပိုမိုက်ပ္တည္းေနသၿဖင့္ အဆိုပါ လမ္းေၾကာင္း မ်ားတြင္ ေၿပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ႏွင့္ အျခားအငွားယာဥ္မ်ား အခက္အခဲမ်ားစြာ ၾကံဳေတြ႕ေန ရေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုလို ဓမၼေစတီလမ္း (ၿပည္လမ္းႏွင့္ ဗားကရာလမ္းၾကား) ကို တစ္လမ္းေမာင္းစနစ္ သတ္မွတ္ၿပီးေနာက္ ယာဥ္ေႀကာပိုမို ရႈပ္ေထြးလာမႈအေပၚ သံုးသပ္ကာ ၿပန္လည္ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ရန္ သက္ဆိုင္ရာသို႔ တင္ျပမည္ဟု ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသၾကီး ႀကိဳးမဲ႔ေၾကးနန္းႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႔ခြဲမွဴးရံုး ဒုတိယရဲတပ္ဖြဲ႔ခြဲမွဴး ရဲမွဴးသာေဌးက ေျပာသည္။
၎ကပင္ “အဲဒီ ဓမၼေစတီလမ္း (ၿပည္လမ္းႏွင့္ ဗားကရာ လမ္းႀကား) က လမ္းေလးခု ဆံုတဲ့ေနရာၿဖစ္လို႔ ကားေတြ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ၿပီး အရမ္းၾကပ္တဲ့အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူေတြက တစ္လမ္းေမာင္း စနစ္အေနနဲ႕ လုပ္ခဲ႔တယ္။ ဒီစနစ္ကို ၿပင္လိုက္ရတဲ့ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ယာဥ္ေၾကာ ရွင္းလင္းဖို႔အတြက္ လုပ္ခဲ႔တာၿဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ယာဥ္ေၾကာေတြက ပိုၿပီးရႈပ္ေထြး ေနတဲ႔အတြက္ ၿပန္လည္သံုးသပ္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာကို ၿပန္လည္တင္ၿပ သြားပါ့မယ္” ဟု ေၿပာသည္။
အလားတူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ခရီးသြားျပည္သူမ်ားႏွင့္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔မွ အတြင္းေရးမွဴး ဦးလွေအာင္ကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အဓိက ေျခာက္လမ္းသြားမ်ားျဖစ္ သည့္ ျပည္လမ္း၊ ကမၻာေအး ေစတီ လမ္းႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚ ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ေနျခင္းသည္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား၏ အဓိက အေၾကာင္းရင္းမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေ၀ဖန္ေထာက္ျပသည္။
(၃၈) ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ ေနာက္လိုက္တစ္ဦးက “အရင္ရက္ေတြဆိုရင္ မြန္းတည္႔ ၁၂ နာရီ ေရာက္ရင္ ပံုမွန္ေျခာက္ေခါက္ေလာက္ ေၿပးဆြဲၿပီးၿပီ။ ခုဆိုေလးေခါက္ပဲ ေၿပးဆြဲ ရေသးတယ္။ ေၿမနီကုန္းကေန ေရႊ ဂံုတိုင္ မွတ္တိုင္အထိ ယာဥ္ေၾကာေတြ ရႈပ္ေထြးေနပါတယ္။ ယာဥ္ေပၚမွာ အႀကာႀကီး မေစာင္႔ႏိုင္တဲ့ ခရီးသည္ေတြဆိုရင္ လမ္းဆင္းေလွ်ာက္တာေတြေန႔တိုင္း ေတြ႕ေနရတယ္” ဟု ေၿပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၇၂ ေပ ရိွ အဓိက ေျခာက္လမ္းသြား လမ္းမႀကီးမ်ားအျဖစ္ ျပည္လမ္း၊ ကမၻာေအးေစ တီလမ္း၊ ဘုရင့္ေနာင္လမ္း၊ ရန္ကုန္-အင္းစိန္လမ္း၊ ဗားကရာလမ္း၊ ကမ္းနားလမ္းတို႔ ရိွၿပီး ယင္းတို ႔အနက္ ျပည္လမ္းမေပၚတြင္ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္တံတား၊ ကမၻာေအးေစတီ လမ္းေပၚတြင္ ေရႊဂံုတုိင္ ခံုးေက်ာ္ တံတားႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းေပၚတြင္ ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတားတို႔ကို တည္ေဆာက္ေနျခင္း တို႔ေၾကာင့္ လက္ရိွတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ပိုမိုျဖစ္ပြားေနရသည္။
eleven media group
စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္၊ ဓမၼေစတီလမ္း (ၿပည္လမ္းႏွင္႔ ဗားကရာလမ္းႀကား) ကို တစ္လမ္းေမာင္း အၿဖစ္ ၂၀၁၃ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၂ ရက္မွ စတင္ေၿပာင္းလဲ သတ္မွတ္ၿပီးေနာက္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ယခင္ ထက္ ပိုမို ဆိုး၀ါးလာေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုရက္မွ စ၍ အဆုိပါ လမ္းေႀကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ခရီးသြား လာမႈမွာ ယခင္ထက္ အခ်ိန္အားၿဖင္႔ ပိုမိုႀကာၿမင့္ခဲ့ ရေႀကာင္း ခရီးသြား ၿပည္သူမ်ားက တစ္ညီတစ္ ညြတ္တည္း ေျပာၾကသည္။ “ကြၽန္ေတာ္က ဒီေန႔ (ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၅ ရက္) နံနက္ ၁၁ နာရီခြဲေ လာက္ က ေရႊဂံုတိုင္မွတ္တိုင္ ကေန ေၿမနီကုန္းကို ဘတ္စ္ ကားစီးသြားတာ၁၂နာရီခြဲေလာက္မွ ေၿမနီကုန္းမွတ္ တိုင္ ေရာက္တယ္။ ကားမွတ္တိုင္ သံုးမွတ္တိုင္ေလာက္ စီးရတဲ့ ဒီခရီးကို တစ္နာရီေလာက္ စီးခဲ႔ရတယ္” ဟု ခရီးသြားတစ္ဦးက ေၿပာသည္။
ထိုသို႔ ေရႊဂံုတိုင္မွ ေၿမနီကုန္းအထိ ယာဥ္ေၾကာ ပိုမိုက်ပ္တည္းေနသၿဖင့္ အဆိုပါ လမ္းေၾကာင္း မ်ားတြင္ ေၿပးဆြဲေနေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ႏွင့္ အျခားအငွားယာဥ္မ်ား အခက္အခဲမ်ားစြာ ၾကံဳေတြ႕ေန ရေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုလို ဓမၼေစတီလမ္း (ၿပည္လမ္းႏွင့္ ဗားကရာလမ္းၾကား) ကို တစ္လမ္းေမာင္းစနစ္ သတ္မွတ္ၿပီးေနာက္ ယာဥ္ေႀကာပိုမို ရႈပ္ေထြးလာမႈအေပၚ သံုးသပ္ကာ ၿပန္လည္ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ရန္ သက္ဆိုင္ရာသို႔ တင္ျပမည္ဟု ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသၾကီး ႀကိဳးမဲ႔ေၾကးနန္းႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႔ခြဲမွဴးရံုး ဒုတိယရဲတပ္ဖြဲ႔ခြဲမွဴး ရဲမွဴးသာေဌးက ေျပာသည္။
၎ကပင္ “အဲဒီ ဓမၼေစတီလမ္း (ၿပည္လမ္းႏွင့္ ဗားကရာ လမ္းႀကား) က လမ္းေလးခု ဆံုတဲ့ေနရာၿဖစ္လို႔ ကားေတြ ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ၿပီး အရမ္းၾကပ္တဲ့အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူေတြက တစ္လမ္းေမာင္း စနစ္အေနနဲ႕ လုပ္ခဲ႔တယ္။ ဒီစနစ္ကို ၿပင္လိုက္ရတဲ့ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ယာဥ္ေၾကာ ရွင္းလင္းဖို႔အတြက္ လုပ္ခဲ႔တာၿဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ယာဥ္ေၾကာေတြက ပိုၿပီးရႈပ္ေထြး ေနတဲ႔အတြက္ ၿပန္လည္သံုးသပ္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာကို ၿပန္လည္တင္ၿပ သြားပါ့မယ္” ဟု ေၿပာသည္။
အလားတူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ခရီးသြားျပည္သူမ်ားႏွင့္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔မွ အတြင္းေရးမွဴး ဦးလွေအာင္ကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အဓိက ေျခာက္လမ္းသြားမ်ားျဖစ္ သည့္ ျပည္လမ္း၊ ကမၻာေအး ေစတီ လမ္းႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚ ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ေနျခင္းသည္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား၏ အဓိက အေၾကာင္းရင္းမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေ၀ဖန္ေထာက္ျပသည္။
(၃၈) ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္ ေနာက္လိုက္တစ္ဦးက “အရင္ရက္ေတြဆိုရင္ မြန္းတည္႔ ၁၂ နာရီ ေရာက္ရင္ ပံုမွန္ေျခာက္ေခါက္ေလာက္ ေၿပးဆြဲၿပီးၿပီ။ ခုဆိုေလးေခါက္ပဲ ေၿပးဆြဲ ရေသးတယ္။ ေၿမနီကုန္းကေန ေရႊ ဂံုတိုင္ မွတ္တိုင္အထိ ယာဥ္ေၾကာေတြ ရႈပ္ေထြးေနပါတယ္။ ယာဥ္ေပၚမွာ အႀကာႀကီး မေစာင္႔ႏိုင္တဲ့ ခရီးသည္ေတြဆိုရင္ လမ္းဆင္းေလွ်ာက္တာေတြေန႔တိုင္း ေတြ႕ေနရတယ္” ဟု ေၿပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၇၂ ေပ ရိွ အဓိက ေျခာက္လမ္းသြား လမ္းမႀကီးမ်ားအျဖစ္ ျပည္လမ္း၊ ကမၻာေအးေစ တီလမ္း၊ ဘုရင့္ေနာင္လမ္း၊ ရန္ကုန္-အင္းစိန္လမ္း၊ ဗားကရာလမ္း၊ ကမ္းနားလမ္းတို႔ ရိွၿပီး ယင္းတို ႔အနက္ ျပည္လမ္းမေပၚတြင္ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္တံတား၊ ကမၻာေအးေစတီ လမ္းေပၚတြင္ ေရႊဂံုတုိင္ ခံုးေက်ာ္ တံတားႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းေပၚတြင္ ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတားတို႔ကို တည္ေဆာက္ေနျခင္း တို႔ေၾကာင့္ လက္ရိွတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ပိုမိုျဖစ္ပြားေနရသည္။
eleven media group
No comments:
Post a Comment