Saturday, November 23, 2013
အေရာင္းအဝယ္ နည္းပါးလာျခင္းႏွင့္ အတူ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေျပာင္းအလဲမ်ား ျပဳလုပ္မည္ဟူေသာ သတင္းမ်ားေၾကာင့္ ဂ်ပန္ ေလလံေစ်းကြက္အတြင္း အင္ဂ်င္ပါဝါ ၁၃၀၀ စီစီေအာက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား က်ပ္ ၁၀ သိန္းခန္႔ (ယန္း တစ္သိန္းခန္႔) ေစ်းက် သြားေၾကာင္း ေလလံေစ်းကြက္ အတြင္းမွ သိရသည္။
ႏိုဝင္ဘာလလယ္မွ စ၍ ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းလာျခင္း ျဖစ္ၿပီး ေလလံဆြဲသူ နည္းပါးလာျခင္းေၾကာင့္ ေစ်းဆက္ လက္ က်ဆင္းႏိုင္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ရွိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ပြဲစားအခ်ဳိ႕က ေျပာၾကားသည္။
“ဝယ္ေရာင္းေတြေရာ၊ ႏိုင္ငံျခားက တိုက္႐ိုက္ ကားဝယ္စီးတဲ့ သူေတြေရာ လက္တြန္႔ ေနၾကတဲ့အတြက္ ေလ လံဆြဲသူ နည္းၿပီးေတာ့ ေစ်းေတြ က်လာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္ထဲမွာေတာ့ ပြိဳင့္ ၃ (၁၃၀၀ စီစီ ) ကားေတြက စလစ္ကားေတြထက္စာရင္ ပိုေရာင္းရတယ္” ဟု မင္းရဲေက်ာ္စြာ ယာဥ္ေရာင္းဝယ္ေရး စခန္း မွ ဝယ္ေရာင္း ဦးေအးေက်ာ္က ေျပာဆိုသည္။
ျပည္တြင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေစ်းကြက္သည္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ ဆိပ္ကမ္း ေရာက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တန္ဖိုး (CIF) ေပၚမူတည္၍ ေျပာင္းလဲသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကေျ ပာၾကား သည္။
“ကားေစ်းက သူတို႔ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ တန္ဖိုးျဖတ္တဲ့ (CIF) အေပၚမွာ မူတည္တယ္။ သူထက္ဝက္က်ရင္ ကားေစ်းလည္း ထက္ဝက္ လိုက္က်မွာပဲ။ သူတက္ရင္ လိုက္တက္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အတက္ထက္ က်ဖို႔ ပိုမ်ား ပါတယ္” ဟု ဦးေအးေက်ာ္က ရွင္းျပသည္။
ေရာင္းမထြက္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္ရွိ ယာဥ္ရပ္နား စခန္းမ်ားအတြင္း ျပည့္ႏွက္ လ်က္ ရွိသည့္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တစ္စီးလွ်င္ ယခင္ကထက္ က်ပ္ ၁၀ သိန္းမွ ၁၅ သိန္းခန္႔အထိ ထိုး က်ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဝယ္ေရာင္း ဦးထြန္းထြန္းက ေျပာဆိုသည္။
ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တန္ဖိုး (CIF) မ်ားကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း ထပ္မံ ေျပာင္းလဲဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနထံမွ သိရသည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment