Monday, January 20, 2014
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရး ျမႇင့္တင္ရန္ အတြက္ ေရေၾကာင္း ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး Mahbub Ahmed က ဇန္နဝါရီလ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ သတင္းထုတ္ျပန္လိုက္သည္။
ျမန္မာႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကမ္း႐ိုးတန္း တစ္ေလွ်ာက္ ေရေၾကာင္း ကုန္သေဘၤာႀကီးမ်ား ေျပးဆြဲရန္အတြက္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အစိုးရက ယခင္ႏွစ္ကပင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လိုေသာ္လည္း ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္း ပဋိပကၡမ်ားေၾကာင့္ ဆိုင္းငံ့ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။
“အခုေတာ့ အားလုံး ၿပီးစီးေနပါၿပီ။ ႏွစ္ဖက္အစိုးရ သေဘာတူညီခ်က္ေတြလည္း ရရွိသြားပါၿပီ” ဟု ၎၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေျပာၾကားထားသည္။
ႏွစ္ႏိုင္ငံ အစိုးရ၏ သေဘာတူညီခ်က္အရ ကုန္စည္သေဘၤာမ်ား ကမ္းကပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံရွိ စစ္တေကာင္း ဆိပ္ကမ္း၊ မြန္ဂိုလာဆိပ္ကမ္း၊ နာရာယန္ဂန္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ တခ္နဖ္ဆိပ္ကမ္းတို႔ကို သတ္မွတ္ထားၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ပုသိမ္ဆိပ္ကမ္း၊ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း၊ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ေမာင္ေတာဆိပ္ကမ္းတို႔ကို သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း ၎ကရွင္းျပသည္။
အထူးသျဖင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္အတြက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္က သံတမန္ ဆက္ဆံေရး စတင္ခဲ့ၿပီး ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ရွိသည္။
အဆိုပါ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အစိုးရ သေဘာတူထားေသာ ေရေၾကာင္း ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္း စတင္ပါက ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၅၀၀ အထိ ျမႇင့္တင္ႏိုင္မည္ဟု ယုံၾကည္ေၾကာင္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ အစိုးရ၏ ေၾကညာခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
ဘဂၤလားႏိုင္ငံမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ပထမဦးအႀကိမ္အျဖစ္ ဒါကာ-ရန္ကုန္ ေလေၾကာင္းလိုင္းကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ အတြင္းက စတင္ေျပးဆြဲခဲ့သည္။
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ -ျမန္မာ ကုန္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ ပူးတြဲေကာ္မရွင္သည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ အစည္းအေဝး ပြဲမ်ားကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁၄ ရက္ေန႔မွ ၁၅ ရက္ေန႔အထိ က်င္းပခဲ့သည္။
အဆိုပါ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္-ျမန္မာ ေရေၾကာင္း ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္း စတင္ရန္အတြက္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ကပင္ စတင္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံအစိုးရ တရားဝင္ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ၾကေသာ္လည္း ျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ဆိုင္းငံ့ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။
The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment