Sunday, September 7, 2014
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳထားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုး အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က သေဘာတူလက္ခံျခင္းမရွိဘဲ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ၂၅ ခ်က္ႏွင့္အတူ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ေပးပို႔ခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳထားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုး အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က သေဘာတူလက္ခံျခင္းမရွိဘဲ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ ၂၅ ခ်က္ႏွင့္အတူ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ေပးပို႔ခဲ့သည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ အတည္ျပဳၿပီးေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ ပါ၀င္လႈပ္ရွား တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနၾကသည့္ ပညာေရးေလာကသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမအမ်ားစုမွာ ဖတ္ၾကည့္ဖူးျခင္းပင္ မရွိၾကေပ။
‘‘အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကို မဖတ္ဖူးဘူး။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အခန္းထဲသင္ရမယ့္ စာေတြနဲ႔တင္ မလည္ပတ္လွဘူး’’ဟု ပဲခူးတုိင္းေဒသႀကီး သာယာ၀တီၿမိဳ႕နယ္မွ စတုတၳတန္းျပဆရာမတစ္ဦးက ေျပာသည္။
အထူးသျဖင့္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားရွိ ဆရာ၊ ဆရာမအမ်ားစုမွာ အဆိုပါ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို သိရွိနားလည္ျခင္းပင္မရွိၾကဘဲ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ပညာသင္သင္ၾကားေပးရန္သာ ဆႏၵရွိေၾကာင္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ဆုိသည္။
‘‘ပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို မဖတ္ဖူးဘူး။ ပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို ကန္႔ကြက္ၿပီး ဆႏၵျပေနၾကတာေတြကိုေတာ့ သတင္းစာေတြထဲမွာ ဖတ္ရတယ္။ ကြၽန္မတို႔ကေတာ့ ကိုယ့္အခန္းက ကေလးေတြ စာပိုလိုက္ႏိုင္ေအာင္ သင္ေပးႏိုင္ဖို႔ရယ္။ ေက်ာင္းမွာ ဆရာ၊ ဆရာမ အင္အားေတြ ပိုတိုးလာဖို႔ကို ပိုလိုခ်င္တယ္’’ဟု ၾကည့္ျမင္တိုင္ၿမိဳ႕နယ္ေန အသက္(၂၆)ႏွစ္အရြယ္ ဆရာမတစ္ဦးကေျပာသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ဆရာ၊ ဆရာမအမ်ားစု အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို မသိရွိၾကသည္မွာ ပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို သက္ဆိုင္ရာ ေအာက္ေျခစာသင္ေက်ာင္းမ်ားအထိ ေဆြးေႏြးပဲြမ်ား မျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းမွ ဆိုသည္။
‘‘ပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းမွာပါတဲ့ အခ်က္ေတြသည္ ငါတို႔ရဲ႕လြတ္လပ္ခြင့္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ စီမံခန္႔ခဲြခြင့္ေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆိုတာကို ဆရာ၊ ဆရာမေတြအတြက္ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ အသိပညာေပးဖို႔ လိုတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေဆြးေႏြးပဲြေတြကိုလည္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေအာက္ေျခအထိမလုပ္ခဲ့ဘူး။ ပါခ်ဳပ္ေတြက သူတို႔အတြက္ သိပ္မဆိုင္ဘူး။ အလုပ္႐ႈပ္တယ္လို႔ ျမင္ေနတယ္’’ဟု ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကြန္ရက္ (NNER) အဖဲြ႕၀င္ ေဒါက္တာအာကာမိုးသူက ေျပာသည္။
ပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေဆြးေႏြးပဲြမ်ားတြင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ သက္ဆိုင္ရာဌာနအသီးသီးရွိ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္မ်ား၊ တကၠသိုလ္အသီးသီးမွ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား၊ ပညာေရးပညာရွင္မ်ား၊ အႀကံေပးပညာရွင္သာ တက္ေရာက္ေဆြးေႏြးေလ့ရွိၿပီး အဆိုပါေဆြးေႏြးပဲြမ်ားမွ ထြက္ေပၚလာသည့္ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳခ်က္မ်ားကို သတင္းထုတ္ျပန္ေလ့မရွိေၾကာင္း ပညာေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းမွ သိရသည္။
‘‘ေက်ာက္ဆည္က ဆရာမ်ားအားလံုးနီးပါးက ပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို မျမင္ဖူး၊ မဖတ္ဖူးပါတဲ့။ ဘာမွန္းမသိလို႔ ဘာမွတ္ခ်က္မွ မေပးတတ္ၾကပါဘူး။ အဲဒါ ဘာလဲဆိုေတာ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳတာေတာင္ ျပည္သူကို မေၾကညာေပးလို႔ပဲ။ ဘာလို႔မေၾကညာလဲ မ႐ိုးသားလို႔ပါ’’ဟု ေက်ာက္ဆည္တကၠသိုလ္မွ လက္ေထာက္ကထိက ဦးေဇာ္မ်ိဳးလႈိင္က ေျပာသည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳထားေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ေလ့လာႏုိင္ရန္ ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴး႐ံုးမ်ားတြင္ ေပးအပ္ထားျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း အမွတ္(၃) အေျခခံပညာဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။
‘‘ပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းက ၿမိဳ႕နယ္႐ံုးေတြမွာ မရွိေသးဘူး။ ေနာက္ဆံုးစိန္ရတုမွာ အစည္းအေ၀း လုပ္ထားတာေတြ ရွိေသးတယ္။ အမွတ္ (၁၊ ၂၊ ၃)မွာလည္း မရွိေသးဘူး’’ဟု အမွတ္(၃) အေျခခံပညာဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးမင္းေဇာ္က ေျပာသည္။
ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးေကာ္မတီမွ ေရးဆဲြခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၆ ရက္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ပိုင္သတင္းစာမ်ား၌ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့သည္။
ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းခ်ိန္က ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီတို႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ဆံုခဲ့ၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔ၾကား သေဘာထားကဲြလဲြမႈ အမ်ားအျပားျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက သေဘာတူလက္ခံျခင္းမရွိဘဲ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ေပးပို႔ထားသည္။
၎မွတ္ခ်က္ေပး ျပင္ဆင္မႈမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ျပန္လည္ေဆြးေႏြးရမည္ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတထံသို႔ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္လည္ေပးပို႔လွ်င္ ျငင္းဆိုခြင့္မရွိေတာ့ဘဲ လက္မွတ္ေရးထိုးေပးရမည္ျဖစ္သည္။ လက္မွတ္ေရးထိုးျခင္း မျပဳပါကလည္း ခုနစ္ရက္ျပည့္လွ်င္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းမွာ အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ အတည္ျဖစ္လာေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
‘‘သမၼတျပန္ေပးလိုက္တဲ့ သ၀ဏ္လႊာကို ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီက လႊတ္ေတာ္ကို ဒါနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အစီရင္ခံစာတင္ရမယ္။ အဲဒါကို လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးမႈေတြ ရွိေကာင္းရွိလာႏိုင္သလို ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီကိုင္တဲ့အခါမွာ လုိအပ္တဲ့ တျခားပညာရွင္ေတြ၊ သက္ဆိုင္ရာ လူမႈအဖဲြ႕အစည္းေတြ၊ ပညာရပ္အဖဲြ႕အစည္းေတြကို လိုအပ္ရင္ေခၚၿပီးေတာ့ ၾကားနာတာ၊ ညိႇႏႈိင္းတာေတြရွိတတ္တယ္’’ဟု ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီအဖဲြ႕၀င္ ဦးေအာင္ၾကည္ၫြန္႔က ေျပာသည္။
အဆိုပါ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းတြင္ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ကို အာမခံခ်က္ေပးထားျခင္းမရွိ၍ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကြန္ရက္ (NNER)၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားႏွင့္ တကၠသိုလ္ဆရာမ်ားအသင္းတို႔က ၀ိုင္း၀န္းကန္႔ကြက္ထားၾကသည္။
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၌ ဆရာ၊ ဆရာမဦးေရ သံုးသိန္းေက်ာ္ႏွင့္ တကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္မ်ားတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမဦးေရ တစ္ေသာင္းေက်ာ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္လ်က္ရွိေသာ္လည္း အဆိုပါ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္းကို ဖတ္႐ႈၿပီးသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ နည္းပါးလ်က္ရွိေၾကာင္း ပညာေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းက ဆိုသည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ထက္ အေတြ႕အႀကံဳေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးေတြ ပါ၀င္ေရးဆဲြထားတာဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ေ၀ဖန္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ပညာေရးစနစ္ေကာင္းလာဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ပဲ ေရးဆဲြထားတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္’’ ဟု နည္းပညာတကၠသိုလ္(ေမွာ္ဘီ)မွ ဆရာတစ္ဦးက ေျပာသည္။
အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒမူၾကမ္း၌ ဆရာမ်ား၏ အခန္းက႑အတြက္ အခန္း(၉)တြင္ပါရွိၿပီး ပုဒ္မ (၅၀) မွ (၅၃) အထိ ေဖာ္ျပထားသည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္း ပုဒ္မ (၄) အပိုဒ္ခဲြ (ဍ)တြင္ ေဖာ္ျပသည့္ ‘‘ပညာေရး၀န္ထမ္းအားလံုး ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္ကာ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈႏွင့္ ကိုယ္တိုင္တာ၀န္ယူတတ္မႈတို႔ ဖံြ႕ၿဖိဳးလာမႈအေပၚ မူတည္၍ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်သည့္စနစ္ကို က်င့္သံုးေရး’’ ဆိုသည့္အခ်က္မွာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာကို ထိပါးသျဖင့္ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကြန္ရက္ (NNER)က ျပင္းထန္စြာကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ၎တို႔၏ ၾသဂုတ္ ၁၉ ရက္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
‘‘ဆရာ၊ ဆရာမေတြဟာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ အစိုးရ၀န္ထမ္းျဖစ္တယ္လို႔ ခံယူထားတယ္။ အစိုးရတစ္ရပ္အေနနဲ႔ ဒီဟာကို အကုန္လံုးပါ၀င္ဖို႔ ေလာေဆာ္တိုက္တြန္းသင့္တယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ မျဖစ္မေနပါ၀င္သင့္တယ္လို႔ ၫႊန္ၾကားခ်က္ထုတ္ေပးမွ လုပ္ရဲမွာ။ အစိုးရ၀န္ထမ္းကေန ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းျဖစ္တယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕မ်က္ႏွာကို ေထာက္ထားဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္မ်ိဳး ရွိဖို႔လိုတယ္’’ဟု ယင္းကြန္ရက္ (NNER) အဖဲြ႕၀င္ ေဒါက္တာအာကာမိုးသူက ေျပာသည္။
7 days
No comments:
Post a Comment