Tuesday, March 26, 2013
မန္မာႏိုင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ပညာေရး မူ၀ါဒ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးအတြက္ ေဆြးေႏြးပြဲတခုကို ယခုႏွစ္ ဇြန္ လ ဆန္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ က်င္းပႏိုင္ရန္ ေဒသအ လိုက္ ေကာ္မတီမ်ား စတင္ဖြဲ႕စည္း ေဆာင္ ႐ြက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ပညာေရးမူ၀ါ ဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ အဓိက အေနျဖင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အေသြးမ်ား ကို ျမႇင့္ တင္ရန္ႏွင့္ သင္ၾကားမႈ နည္းစနစ္ကို ေျပာင္းလဲရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း Thinking Classroom Found ation မွ ဆရာမ အစိုင္းက လားရိႈးၿမိဳ႕ ရွမ္းစာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ခန္းမတြင္ က်င္းပသည့္ အဆုိပါ ပညာေရးမူဝါဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းသည့္ အခမ္းအနားတြင္ ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
ကခ်င္၊ ကရင္၊ ကရင္နီ၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ရခုိင္၊ ရွမ္း အစရွိသည့္ တုိင္းရင္းသားေဒသမ်ား၊ အထက္ျမန္ မာျပည္၊ ေျမလတ္၊ ေအာက္ျမန္မာျပည္၊ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ၊ တနသၤာရီ အစရွိသည့္ ေဒသ အသီးသီးတြင္ ပညာေရးမူဝါဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေကာ္မတီမ်ား အသီးသီး ဖြဲ႕စည္းၿပီးေနာက္တြင္ ဇြန္လ၌ ရန္ကုန္တြင္
ေဆြးေႏြး ညႇိႏႈိင္းသြားရန္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခ်ိန္မွာ ပညာေရးက မျဖစ္မေန ျပဳျပင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ေက်ာင္း သားေတြ၊ ဆရာေတြရဲ႕ အရည္အေသြးက သူမ်ားႏိုင္ငံနဲ႔ယွဥ္ရင္ အရမ္းကို က်ဆင္းေနပါတယ္။ ပညာေရး
အတြက္သံုးစြဲတဲ့ ဘတ္ဂ်က္ကလည္း အရမ္းနည္းတယ္” ဟု ဆရာမ အစိုင္းက ေျပာသည္။
ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို လ်င္ျမန္စြာ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း၊ ယခုေကာ္မတီဖြဲ႕ရာတြင္ ၅၀ ရာ ခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိေနေၾကာင္း၊ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို သင္ တန္းမ်ားေပးေနေၾကာင္း၊ သူမ်ားႏိုင္ငံႏွင့္ တန္းတူ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ေစရန္ သြားရမည့္ အေျခအေနျဖစ္ေန သျဖင့္ ပညာေရးကို ပိုမိုတိုးျမႇင့္ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ၎ က ရွင္းျပသည္။
“ပညာေရးမူ၀ါဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတဲ့ေနရာမွာ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းကို ျပဳျပင္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင္နည္းကိုပဲ ဆရာေတြက ေျပာင္းမယ္ဆုိရင္ ပိုေကာင္းတယ္။ ဆရာေတြအေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ သင္ၾကားနည္း ကို အရင္ဆံုးျပဳျပင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္” ဟု လားရႈိးၿမိဳ႕ရွိ အဆုိပါ ေကာ္မတီ၏ ေဆြးေႏြးပြဲကို တက္ေရာက္ လာ သည့္ ေတာင္ႀကီး တကၠသိုလ္ ပထ၀ီ၀င္ဌာနမွ ပါေမာကၡ ဌာနမႉး (အၿငိမ္းစား) ေဒၚနန္းဗိုခမ္းက ဧရာ၀ တီသို႔ ေျပာသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ားအား သင္ခန္းစာကို နားလည္ေအာင္မရွင္းျပဘဲ အလြတ္က်က္ရန္ေစခိုင္းၿပီး ဆရာ ဗဟိုျပဳစနစ္ျဖင့္ သင္ၾကားခဲ့သည့္ အတြက္က်ာင္းသားမ်ား၏ ပညာေရးအရည္အခ်င္း က်ဆင္း လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေက်ာင္းသား ဗဟိုျပဳ စနစ္ျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို နားလည္လာေအာင္ရွင္းျပၿပီး သင္ၾကားရန္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ရွိလာမည္ဆုိပါက ျမန္မာ့ ပညာေရးသည္ တုိးတက္လာႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ဆုိသည္။
ဆက္လက္ၿပီး ေဒၚနန္းဗိုခမ္းက “ပညာေရး ၀န္ႀကီးကေတာ့ တကၠသိုလ္က တိုင္းရင္းသားဆရာေတြ ကိုေခၚၿပီး မူလတန္း ျမန္မာဖတ္စာကို တုိင္းရင္းသား ဘာသာျပန္ခိုင္းၿပီး သင္ဖို႔လုပ္ေသးတယ္။ အဲဒီဟာ လံုး၀ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားေတြ အရင္က သင္ေနတဲ့ စာအုပ္ကိုပဲ ၀န္ႀကီးဌာနကို တင္ျပထား တယ္။ ေက်ာင္းျပင္ပမွာ သင္ရမယ္ ဆိုရင္လည္း ေက်ာင္းသားေတြ အခက္အခဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ပညာေရး မူ၀ါဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဆိုင္ရာ တႏိုင္ငံလံုးကြန္ယက္ (NNER)၏ ပထမအႀကိမ္ ေဆြးေႏြးခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္မွ ေထာက္ခံထားၿပီး လႊတ္ေတာ္ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈေကာ္မတီႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္လည္း အစီအစဥ္ရွိေၾကာင္း၊ မူ၀ါဒ ေျပာင္းလဲမႈတြင္ သင္ၾကားေရးႏွင့္ သင္ယူမႈ အခန္းက႑ အားလံုး ပါ၀င္ေၾကာင္း၊ ပညာေရး ဘတ္ဂ်က္ကို တိုးျမႇင့္ေပးသင့္ကာ ပညာေရး၀န္ထမ္းမ်ား ကိုလည္း လစာပိုတိုးျမႇင့္
ေပးသင့္ေၾကာင္း အဆိုပါ ေကာ္မတီတြင္ ပါ၀င္သည့္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားတဦးျဖစ္သူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွ ကိုရဲ၀င္းက ရွင္းျပသည္။
“က်ေနာ္က မသန္စြမ္းတဲ့ လူတေယာက္ဆိုေတာ့ ပုဂိၢဳလ္ေရးအရ ပညာေရးမူ၀ါဒမွာ ျပည္နယ္နဲ႔ တုိင္းတခုခ်င္းစီ အတြက္ မသန္စြမ္း တေက်ာင္းဖြင့္ေပးဖို႔ ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။
မူ၀ါဒ ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ ေဆြးေႏြးပြဲတရပ္ အျမန္ျဖစ္လာဖို႔ စည္း႐ံုး လံႈ႔ေဆာ္ေနပါတယ္” ဟု ၎ က ေျပာသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေျပာင္းလဲလာသည့္ မူ၀ါဒ အရ ယခုအခါ ခရိုင္ေဒသ အားလံုးတြင္ ပညာေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ ေဒသတြင္း ကိုယ္နည္းကိုယ့္ဟန္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ ရွိေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိကမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ လုပ္သြားခြင့္လည္း ျပဳထားေၾကာင္း၊ လား႐ိႈးၿမိဳ႕တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္
ျပည္ပ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကာ ႏိုင္ငံတကာ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္း သင္ၾကားသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ကိစၥႏွင့္ပတ္သတ္၍ ႏိုင္ငံတကာပညာေရး အတုိင္ပင္ခံ ျဖစ္သူ လားရိႈးၿမိဳ႕ အမွတ္ ၄ အထက္ တန္းေက်ာင္းမွ ဆရာ ဦးဗိုလ္ဗိုလ္ေအာင္က “ျပည္ပ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို စင္ကာပူႏိုင္ငံ က ေရး ဆြဲေပး တာပါ။
ဒီႏွစ္ေတာ့ ၅ တန္းမွာပဲစသင္မွာပါ။ ဒီသင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို သင္ရင္ေတာ့ ကေလးေတြ အလြတ္က်က္ တာ ေပ်ာက္သြားမယ္။ ဆရာေတြလည္း အရည္အေသြး ျမင့္လာမယ္။ ျပည္တြင္းဆရာေတြပဲ သင္ၾကား မွာပါ” ဟု ေျပာသည္။
ထိုသင္ရိုးညႊန္းတမ္းျဖင့္ သင္ၾကားရန္အတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ျပည္ပ ဆရာမ်ားျဖင့္ သင္ တန္းေပးေနေၾကာင္း၊ ယခုႏွစ္တြင္ ၅ တန္း တတန္းတြင္သာထည့္သြင္းသင္ၾကားၿပီး ေနာက္ႏွစ္တြင္ အတန္းအလိုက္ ထည့္သြင္း သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အလြတ္က်က္ ပညာေရးစနစ္ကို ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ခန္႔ အသံုးျပဳခဲ့ၿပီး ယင္းစနစ္ေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ အက်ိဳးမရွိ ျဖစ္ခဲ့ရေၾကာင္း၊ တုိင္းျပည္သည္ စနစ္ေၾကာင့္ ဆင္းရဲခဲ့ရျခင္းျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး အတြက္ ျပည္သူမ်ား ပညာတတ္ရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း၊ မွန္ကန္ေသာ ပညာေရး စနစ္ရွိမွသာလွ်င္ တုိင္းျပည္ အနာဂတ္ စိတ္ခ်ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ ျပည္သူ႔ရင္ျပင္တြင္က်င္းပသည့္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) ပညာေရးကြန္ရက္ ၂ ႏွစ္ျပည့္ အခမဲ့ ပညာဒါန ေက်ာင္းမ်ား ရန္ပံုေငြရွာေဖြေရး ဂီတ ပြဲေတာ္ ဖြင့္ပြဲတြင္ NLD ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေထာက္ျပေျပာဆုိခဲ့
သည္။
လားရႈိးၿမိဳ႕တြင္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းၿပီး ေဆြးေႏြး
ေနစဥ္
(ဓာတ္ပံု – နန္းဆုိင္ႏြမ္ )
ဧရာဝတီ
မန္မာႏိုင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ပညာေရး မူ၀ါဒ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးအတြက္ ေဆြးေႏြးပြဲတခုကို ယခုႏွစ္ ဇြန္ လ ဆန္းတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ က်င္းပႏိုင္ရန္ ေဒသအ လိုက္ ေကာ္မတီမ်ား စတင္ဖြဲ႕စည္း ေဆာင္ ႐ြက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ပညာေရးမူ၀ါ ဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ အဓိက အေနျဖင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အေသြးမ်ား ကို ျမႇင့္ တင္ရန္ႏွင့္ သင္ၾကားမႈ နည္းစနစ္ကို ေျပာင္းလဲရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း Thinking Classroom Found ation မွ ဆရာမ အစိုင္းက လားရိႈးၿမိဳ႕ ရွမ္းစာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ခန္းမတြင္ က်င္းပသည့္ အဆုိပါ ပညာေရးမူဝါဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းသည့္ အခမ္းအနားတြင္ ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
ကခ်င္၊ ကရင္၊ ကရင္နီ၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ရခုိင္၊ ရွမ္း အစရွိသည့္ တုိင္းရင္းသားေဒသမ်ား၊ အထက္ျမန္ မာျပည္၊ ေျမလတ္၊ ေအာက္ျမန္မာျပည္၊ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ၊ တနသၤာရီ အစရွိသည့္ ေဒသ အသီးသီးတြင္ ပညာေရးမူဝါဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေကာ္မတီမ်ား အသီးသီး ဖြဲ႕စည္းၿပီးေနာက္တြင္ ဇြန္လ၌ ရန္ကုန္တြင္
ေဆြးေႏြး ညႇိႏႈိင္းသြားရန္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခ်ိန္မွာ ပညာေရးက မျဖစ္မေန ျပဳျပင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ေက်ာင္း သားေတြ၊ ဆရာေတြရဲ႕ အရည္အေသြးက သူမ်ားႏိုင္ငံနဲ႔ယွဥ္ရင္ အရမ္းကို က်ဆင္းေနပါတယ္။ ပညာေရး
အတြက္သံုးစြဲတဲ့ ဘတ္ဂ်က္ကလည္း အရမ္းနည္းတယ္” ဟု ဆရာမ အစိုင္းက ေျပာသည္။
ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို လ်င္ျမန္စြာ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း၊ ယခုေကာ္မတီဖြဲ႕ရာတြင္ ၅၀ ရာ ခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိေနေၾကာင္း၊ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို သင္ တန္းမ်ားေပးေနေၾကာင္း၊ သူမ်ားႏိုင္ငံႏွင့္ တန္းတူ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ေစရန္ သြားရမည့္ အေျခအေနျဖစ္ေန သျဖင့္ ပညာေရးကို ပိုမိုတိုးျမႇင့္ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ၎ က ရွင္းျပသည္။
“ပညာေရးမူ၀ါဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲတဲ့ေနရာမွာ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းကို ျပဳျပင္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင္နည္းကိုပဲ ဆရာေတြက ေျပာင္းမယ္ဆုိရင္ ပိုေကာင္းတယ္။ ဆရာေတြအေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ သင္ၾကားနည္း ကို အရင္ဆံုးျပဳျပင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္” ဟု လားရႈိးၿမိဳ႕ရွိ အဆုိပါ ေကာ္မတီ၏ ေဆြးေႏြးပြဲကို တက္ေရာက္ လာ သည့္ ေတာင္ႀကီး တကၠသိုလ္ ပထ၀ီ၀င္ဌာနမွ ပါေမာကၡ ဌာနမႉး (အၿငိမ္းစား) ေဒၚနန္းဗိုခမ္းက ဧရာ၀ တီသို႔ ေျပာသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ားအား သင္ခန္းစာကို နားလည္ေအာင္မရွင္းျပဘဲ အလြတ္က်က္ရန္ေစခိုင္းၿပီး ဆရာ ဗဟိုျပဳစနစ္ျဖင့္ သင္ၾကားခဲ့သည့္ အတြက္က်ာင္းသားမ်ား၏ ပညာေရးအရည္အခ်င္း က်ဆင္း လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေက်ာင္းသား ဗဟိုျပဳ စနစ္ျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို နားလည္လာေအာင္ရွင္းျပၿပီး သင္ၾကားရန္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ရွိလာမည္ဆုိပါက ျမန္မာ့ ပညာေရးသည္ တုိးတက္လာႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ဆုိသည္။
ဆက္လက္ၿပီး ေဒၚနန္းဗိုခမ္းက “ပညာေရး ၀န္ႀကီးကေတာ့ တကၠသိုလ္က တိုင္းရင္းသားဆရာေတြ ကိုေခၚၿပီး မူလတန္း ျမန္မာဖတ္စာကို တုိင္းရင္းသား ဘာသာျပန္ခိုင္းၿပီး သင္ဖို႔လုပ္ေသးတယ္။ အဲဒီဟာ လံုး၀ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားေတြ အရင္က သင္ေနတဲ့ စာအုပ္ကိုပဲ ၀န္ႀကီးဌာနကို တင္ျပထား တယ္။ ေက်ာင္းျပင္ပမွာ သင္ရမယ္ ဆိုရင္လည္း ေက်ာင္းသားေတြ အခက္အခဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ပညာေရး မူ၀ါဒ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဆိုင္ရာ တႏိုင္ငံလံုးကြန္ယက္ (NNER)၏ ပထမအႀကိမ္ ေဆြးေႏြးခ်က္ကို လႊတ္ေတာ္မွ ေထာက္ခံထားၿပီး လႊတ္ေတာ္ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈေကာ္မတီႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္လည္း အစီအစဥ္ရွိေၾကာင္း၊ မူ၀ါဒ ေျပာင္းလဲမႈတြင္ သင္ၾကားေရးႏွင့္ သင္ယူမႈ အခန္းက႑ အားလံုး ပါ၀င္ေၾကာင္း၊ ပညာေရး ဘတ္ဂ်က္ကို တိုးျမႇင့္ေပးသင့္ကာ ပညာေရး၀န္ထမ္းမ်ား ကိုလည္း လစာပိုတိုးျမႇင့္
ေပးသင့္ေၾကာင္း အဆိုပါ ေကာ္မတီတြင္ ပါ၀င္သည့္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားတဦးျဖစ္သူ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွ ကိုရဲ၀င္းက ရွင္းျပသည္။
“က်ေနာ္က မသန္စြမ္းတဲ့ လူတေယာက္ဆိုေတာ့ ပုဂိၢဳလ္ေရးအရ ပညာေရးမူ၀ါဒမွာ ျပည္နယ္နဲ႔ တုိင္းတခုခ်င္းစီ အတြက္ မသန္စြမ္း တေက်ာင္းဖြင့္ေပးဖို႔ ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။
မူ၀ါဒ ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ ေဆြးေႏြးပြဲတရပ္ အျမန္ျဖစ္လာဖို႔ စည္း႐ံုး လံႈ႔ေဆာ္ေနပါတယ္” ဟု ၎ က ေျပာသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေျပာင္းလဲလာသည့္ မူ၀ါဒ အရ ယခုအခါ ခရိုင္ေဒသ အားလံုးတြင္ ပညာေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ ေဒသတြင္း ကိုယ္နည္းကိုယ့္ဟန္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ ရွိေၾကာင္း၊ ပုဂၢလိကမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ လုပ္သြားခြင့္လည္း ျပဳထားေၾကာင္း၊ လား႐ိႈးၿမိဳ႕တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္
ျပည္ပ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကာ ႏိုင္ငံတကာ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္း သင္ၾကားသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ကိစၥႏွင့္ပတ္သတ္၍ ႏိုင္ငံတကာပညာေရး အတုိင္ပင္ခံ ျဖစ္သူ လားရိႈးၿမိဳ႕ အမွတ္ ၄ အထက္ တန္းေက်ာင္းမွ ဆရာ ဦးဗိုလ္ဗိုလ္ေအာင္က “ျပည္ပ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို စင္ကာပူႏိုင္ငံ က ေရး ဆြဲေပး တာပါ။
ဒီႏွစ္ေတာ့ ၅ တန္းမွာပဲစသင္မွာပါ။ ဒီသင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို သင္ရင္ေတာ့ ကေလးေတြ အလြတ္က်က္ တာ ေပ်ာက္သြားမယ္။ ဆရာေတြလည္း အရည္အေသြး ျမင့္လာမယ္။ ျပည္တြင္းဆရာေတြပဲ သင္ၾကား မွာပါ” ဟု ေျပာသည္။
ထိုသင္ရိုးညႊန္းတမ္းျဖင့္ သင္ၾကားရန္အတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို ျပည္ပ ဆရာမ်ားျဖင့္ သင္ တန္းေပးေနေၾကာင္း၊ ယခုႏွစ္တြင္ ၅ တန္း တတန္းတြင္သာထည့္သြင္းသင္ၾကားၿပီး ေနာက္ႏွစ္တြင္ အတန္းအလိုက္ ထည့္သြင္း သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အလြတ္က်က္ ပညာေရးစနစ္ကို ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ခန္႔ အသံုးျပဳခဲ့ၿပီး ယင္းစနစ္ေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ အက်ိဳးမရွိ ျဖစ္ခဲ့ရေၾကာင္း၊ တုိင္းျပည္သည္ စနစ္ေၾကာင့္ ဆင္းရဲခဲ့ရျခင္းျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး အတြက္ ျပည္သူမ်ား ပညာတတ္ရန္ အေရးႀကီးေၾကာင္း၊ မွန္ကန္ေသာ ပညာေရး စနစ္ရွိမွသာလွ်င္ တုိင္းျပည္ အနာဂတ္ စိတ္ခ်ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ ျပည္သူ႔ရင္ျပင္တြင္က်င္းပသည့္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) ပညာေရးကြန္ရက္ ၂ ႏွစ္ျပည့္ အခမဲ့ ပညာဒါန ေက်ာင္းမ်ား ရန္ပံုေငြရွာေဖြေရး ဂီတ ပြဲေတာ္ ဖြင့္ပြဲတြင္ NLD ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေထာက္ျပေျပာဆုိခဲ့
သည္။
လားရႈိးၿမိဳ႕တြင္ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းၿပီး ေဆြးေႏြး
ေနစဥ္
(ဓာတ္ပံု – နန္းဆုိင္ႏြမ္ )
ဧရာဝတီ
No comments:
Post a Comment