Monday, March 11, 2013
ရန္ကုန္ မႏၱေလး အျမန္လမ္းမမွာ သတ္မွန္ႏႈန္း ထက္ ပုိေမာင္းတာေတြကုိ အရိွန္ထိန္းတုိင္း ကိရိယာ သုံးျပီး စစ္ေဆးမယ္ တ့ဲ။ ဒီကေန႔ သတင္းစာမ်ား မွာ ေရးထားတာပါ။ သတ္မွန္ အျမန္ႏႈန္း ထက္ ပုိေမာင္းတ့ဲ ကားေတြကုိ ကင္မရာက အလုိအေလ်ာက္ ဓာတ္ပုံရုိက္တာ မ်ဳိး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဓာတ္ပုံမွာ ပါမယ့္ ကားနံ ပါတ္ကုိ စစ္ေဆးျပီးမုိင္ပုိေမာင္းလုိ႔ဒဏ္ရုိက္တယ္ဆုိ တ့ဲ အေၾကာင္းၾကားစာကုိ စာတုိက္ကေနတဆင့္ အိမ္ကုိ ပုိ႔ဖြယ္ ရိွပါတယ္။ (ဒါဆုိရင္ - ကုိယ့္ကားကုိ တေယာက္ေယာက္က ငွားသြားျပီး မုိင္ပုိေမာင္း တ့ဲအခါ ကင္မရာကဖမ္းမိရင္ ဒဏ္ရုိက္တ့ဲစာရြက္ အိမ္ကုိ ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္)
ကင္မရာ နဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ထားေတာ့ တိက်တယ္လုိ႔ ဆုိနုိင္ပါတယ္။ အျငင္းပြားရတာမ်ဳိး မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
mobile traffic radar system လုိ႔ ဆုိထားေတာ့ ကင္မရာကုိ လမ္းေဘးမွာ ခ်ိတ္မထားဘဲ ေနရာေရႊ႕ျပီး ေစာင့္ၾကည့္မွတ္တမ္းတင္တာမ်ဳိး ျဖစ္နုိင္ပါတယ္။ကင္မရာရိွတ့ဲေနရာပဲ ကား အရိွန္ေလွ်ာ့ေမာင္းတာမ်ဳိးနဲ႔လည္း ႀကဳံရႏုိင္ပါတယ္။
ကင္မရာကုိကားထဲထည့္ထားတာမ်ဳိး၊ သုိ႔မဟုတ္ လမ္းေဘး တေနရာမွာပဲ ကင္မရာမွန္း မသိေအာင္ လုပ္ထားတာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္နုိင္ပါတယ္။
ဒီလုိ စစ္ေဆးတာ ေရွ႕လ ၁ ရက္ေန႔ကေန စတင္မယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ယာဥ္မေတာ္တဆမႈက မုိင္ပုိေမာင္းသူေတြေၾကာင့္ ပုိမုိ မ်ားျပားလာဟန္ ရိွပါတယ္။
ကားေတြ ဘာေၾကာင့္ပဲ မေတာ္တဆျဖစ္ျဖစ္ ခါးပတ္ပတ္ထားၾကမယ္ ဆုိရင္ ကားေပၚမွာ ပါတ့ဲသူေတြ ထိခုိက္၊ ေသဆုံးမႈ နည္းပါး ပါလိမ့္မယ္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တုိင္း ထုိင္ခုံမွာ ခါးပတ္ ထားရိွဖုိ႔ ဥပေဒျပ႒ာန္းတာမ်ဳိး ျမန္မာျပည္မွာ ရိွလာႏုိင္ပါတယ္။
ျပီးခ့ဲတ့ဲလ ၂၈ ရက္ေန႔က ေတာင္ငူ၊ ေညာင္ေျခေထာက္ ရန္ကုန္မႏၱေလးကားလမ္းတေနရာ ယာဥ္ေမွာက္မႈတခုမွာ ၄ ဦးေသဆုံးျပီး ၂ ဦး ဒဏ္ရာျပင္းျပင္း ရသြားပါတယ္။ ကားသမားအိပ္ငုိက္သြား တာေၾကာင့္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ပုံမွာေတြ႔ရတာက ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္တ့ဲကားပါ။ ဂြ်မ္းထုိးေမွာက္ခုံျဖစ္မသြားဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ထုိင္ခုံမွာ ခါးပတ္ ပတ္ထားၾကမယ္ ဆုိရင္ ဒီေလာက္ အေျခအေန ဆုိးမယ္မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ယူဆရပါတယ္။
ႏုိင္ငံတခ်ဳိ႕မွာေတာ့ ကေလးငယ္ေတြ ကားစီးမယ္ ဆုိရင္ ထုိင္ခုံ အေသးေလးထဲ ထည့္ျပီး ခါးပတ္ အဆင့္ဆင့္ ပတ္ထားရပါတယ္။
အဲဒီခုံေသးေလးကုိလည္း ကားထဲက ခုံတခုခုမွာ ခါးပတ္နဲ႔ ထပ္ျပီး ပတ္ထားရပါတယ္။အဲဒီလုိ လုပ္မထားဘူးဆုိတာကုိ ယာဥ္ထိန္းရဲစစ္ေဆးလုိ႔ မိသြားရင္ အနည္းဆုံးေတာ့ ဒဏ္ရုိက္ခံရပါလိမ့္မယ္။
- See more at: http://blog.irrawaddy.org/2013/03/blog-post_8932.html#sthash.HXZ9vABL.dpuf
ရန္ကုန္ မႏၱေလး အျမန္လမ္းမမွာ သတ္မွန္ႏႈန္း ထက္ ပုိေမာင္းတာေတြကုိ အရိွန္ထိန္းတုိင္း ကိရိယာ သုံးျပီး စစ္ေဆးမယ္ တ့ဲ။ ဒီကေန႔ သတင္းစာမ်ား မွာ ေရးထားတာပါ။ သတ္မွန္ အျမန္ႏႈန္း ထက္ ပုိေမာင္းတ့ဲ ကားေတြကုိ ကင္မရာက အလုိအေလ်ာက္ ဓာတ္ပုံရုိက္တာ မ်ဳိး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဓာတ္ပုံမွာ ပါမယ့္ ကားနံ ပါတ္ကုိ စစ္ေဆးျပီးမုိင္ပုိေမာင္းလုိ႔ဒဏ္ရုိက္တယ္ဆုိ တ့ဲ အေၾကာင္းၾကားစာကုိ စာတုိက္ကေနတဆင့္ အိမ္ကုိ ပုိ႔ဖြယ္ ရိွပါတယ္။ (ဒါဆုိရင္ - ကုိယ့္ကားကုိ တေယာက္ေယာက္က ငွားသြားျပီး မုိင္ပုိေမာင္း တ့ဲအခါ ကင္မရာကဖမ္းမိရင္ ဒဏ္ရုိက္တ့ဲစာရြက္ အိမ္ကုိ ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္)
ကင္မရာ နဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ထားေတာ့ တိက်တယ္လုိ႔ ဆုိနုိင္ပါတယ္။ အျငင္းပြားရတာမ်ဳိး မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
mobile traffic radar system လုိ႔ ဆုိထားေတာ့ ကင္မရာကုိ လမ္းေဘးမွာ ခ်ိတ္မထားဘဲ ေနရာေရႊ႕ျပီး ေစာင့္ၾကည့္မွတ္တမ္းတင္တာမ်ဳိး ျဖစ္နုိင္ပါတယ္။ကင္မရာရိွတ့ဲေနရာပဲ ကား အရိွန္ေလွ်ာ့ေမာင္းတာမ်ဳိးနဲ႔လည္း ႀကဳံရႏုိင္ပါတယ္။
ကင္မရာကုိကားထဲထည့္ထားတာမ်ဳိး၊ သုိ႔မဟုတ္ လမ္းေဘး တေနရာမွာပဲ ကင္မရာမွန္း မသိေအာင္ လုပ္ထားတာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္နုိင္ပါတယ္။
ဒီလုိ စစ္ေဆးတာ ေရွ႕လ ၁ ရက္ေန႔ကေန စတင္မယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ယာဥ္မေတာ္တဆမႈက မုိင္ပုိေမာင္းသူေတြေၾကာင့္ ပုိမုိ မ်ားျပားလာဟန္ ရိွပါတယ္။
ကားေတြ ဘာေၾကာင့္ပဲ မေတာ္တဆျဖစ္ျဖစ္ ခါးပတ္ပတ္ထားၾကမယ္ ဆုိရင္ ကားေပၚမွာ ပါတ့ဲသူေတြ ထိခုိက္၊ ေသဆုံးမႈ နည္းပါး ပါလိမ့္မယ္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တုိင္း ထုိင္ခုံမွာ ခါးပတ္ ထားရိွဖုိ႔ ဥပေဒျပ႒ာန္းတာမ်ဳိး ျမန္မာျပည္မွာ ရိွလာႏုိင္ပါတယ္။
ျပီးခ့ဲတ့ဲလ ၂၈ ရက္ေန႔က ေတာင္ငူ၊ ေညာင္ေျခေထာက္ ရန္ကုန္မႏၱေလးကားလမ္းတေနရာ ယာဥ္ေမွာက္မႈတခုမွာ ၄ ဦးေသဆုံးျပီး ၂ ဦး ဒဏ္ရာျပင္းျပင္း ရသြားပါတယ္။ ကားသမားအိပ္ငုိက္သြား တာေၾကာင့္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ပုံမွာေတြ႔ရတာက ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္တ့ဲကားပါ။ ဂြ်မ္းထုိးေမွာက္ခုံျဖစ္မသြားဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။
ထုိင္ခုံမွာ ခါးပတ္ ပတ္ထားၾကမယ္ ဆုိရင္ ဒီေလာက္ အေျခအေန ဆုိးမယ္မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ယူဆရပါတယ္။
ႏုိင္ငံတခ်ဳိ႕မွာေတာ့ ကေလးငယ္ေတြ ကားစီးမယ္ ဆုိရင္ ထုိင္ခုံ အေသးေလးထဲ ထည့္ျပီး ခါးပတ္ အဆင့္ဆင့္ ပတ္ထားရပါတယ္။
အဲဒီခုံေသးေလးကုိလည္း ကားထဲက ခုံတခုခုမွာ ခါးပတ္နဲ႔ ထပ္ျပီး ပတ္ထားရပါတယ္။အဲဒီလုိ လုပ္မထားဘူးဆုိတာကုိ ယာဥ္ထိန္းရဲစစ္ေဆးလုိ႔ မိသြားရင္ အနည္းဆုံးေတာ့ ဒဏ္ရုိက္ခံရပါလိမ့္မယ္။
- See more at: http://blog.irrawaddy.org/2013/03/blog-post_8932.html#sthash.HXZ9vABL.dpuf
No comments:
Post a Comment