Monday, March 11, 2013

ပစ္ကပ္ထရပ္ကားမ်ားအခြန္သက္သာစြာတင္သြင္းႏိုုင္ၿပီ

Monday, March 11, 2013
ပစ္ကပ္ထရပ္ကားမ်ားတင္သြင္းရာတြင္ လူစီးယာဥ္ အုုပ္စုုမွလုုပ္ငန္းသံုုး ယာဥ္အုုပ္စုုသိုု႕ ေၿပာင္းလဲတင္ သြင္း ခြင့္ၿပဳလုုိက္သၿဖင့္ ပစ္ကပ္ထရပ္ကားမ်ားကိုု သက္သာေသာ အခြန္ႏွဳန္း ထားၿဖင့္ တင္ သြင္းႏိုု င္ၿပီၿဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသ န္းေရာ င္း၀ယ္ေရး၀န္ၾကီးဌာနမွ အရာရွိတစ္ဦးက ၿမန္မာ့အ လင္းသိုု႕ေၿပာၾကားသည္။ "ပစ္ကပ္ထရပ္ကား (Pick-up truck) ကားမ်ားကိုု ယခင္က လူစီးယာဥ္ အုုပ္စုုထဲမွာပါတဲ့အတြက္ အခြန္ကိုု ၈၀ ရာခိုုင္ႏွဳန္း သတ္မွတ္ေကာက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိဳ႕ ပစ္ကပ္ေတြက အိမ္သံုုးေစ်းႏွဳန္းၿမင့္ ကားေတြမ ဟုုတ္ဘဲ လုုပ္ငန္းသံုုး ယာဥ္ေတြၿဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ကညနနဲ႕ ညွိႏွဳိင္းၿပီး လုုပ္ငန္းသံုုးယာဥ္အုုပ္စုုထဲကိုု ထည့္ေပးလိုုက္ပါတယ္။ ဒီလုုိအုုပ္စုုေၿပာင္းထည့္ေပး လိုုက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ပစ္ကပ္ထရပ္ကားေတြ တင္သြင္းရာမွာလည္းလုုပ္ငန္းဆိုုင္ရာ ယာဥ္ေတြ တင္သြင္းတဲ့ အခြန္ႏွဳန္းထားအတိုုင္း ငါးရာခိုုင္ႏွဳန္းသာ ေကာက္ခံမွာ ၿဖစ္ပါတယ္ " ဟုု စီးပြားေရး ႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ၾကီးဌာနမွ ဒုုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္မင္းႏိုုင္က ေၿပာၾကားသည္။



မတ္ ၁ရက္မွစၿပီး ပစ္ကပ္ထရပ္ကားမ်ားကိုု တင္သြင္းရာတြင္ စီးပြားေရးလုုပ္ငန္းသံုုးယာဥ္မ်ား တင္သြင္းသည့္ အခြန္ႏွဳန္းထားအတိုုင္း ငါးရာခိုုင္ႏွဳန္း သာ ေကာက္ခံေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း ၄င္းက ဆက္လက္ေၿပာၾကားသည္။ ပစ္ကပ္ထရပ္ကားမ်ား အခြန္ႏွဳန္းထားမ်ား သက္သာစြာ တင္သြင္းႏိုုင္ မည္ၿဖစ္ေသာ္လည္း တံခါးေပါက္ႏွစ္ေပါက္ပါ ပစ္ကပ္ကားမ်ားသာငါးရာခိုုင္ႏွဳန္း ၿဖင့္တင္သြင္းခြင့္ ၿပဳလိမ့္မည္ၿဖစ္ေၾကာင္း ၊ တံခါးေပါက္ေလးေပါက္ ပါ ကားမ်ားမပါ၀င္ေၾကာင္းသိရသည္။

လက္ရွိ ဂ်ပန္ထုုတ္ပစ္ကပ္ထရပ္ကားအသစ္စက္စက္တစ္စီးလ ွ်င္ေစ်းကြက္တြင္ အေမရီကန္ေဒၚလာ ၁၅၀၀၀ မွ ၁၇၀၀၀ ၾကားေစ်းရွိေၾကာင္းကားတင္သြင္းေရာင္းခ်သူ တစ္ဦးက ေၿပာၾကားသည္။

ထိုုသိုု႕ ပစ္ကပ္ထရပ္ကားမ်ားအခြန္ႏွဳန္းသက္သာစြာ တင္သြင္းလာႏိုုင္သၿဖင့္ ပစ္ကပ္ထရပ္ကား မ်ားေစ်းႏွဳန္းက်ဆင္း လာႏိုုင္ေၾကာင္း စီးပြားေရးကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ခန္႕မွန္းေၿပာၾကားလ်က္ရွိသည္။

တကၠစီယာဥ္မ်ား၊ ဘတ္စ္ကားမ်ား၊ ကုုန္ပစၥည္းတင္ထရပ္ကားမ်ားကိုုစီးပြားေရးလုုပ္ငန္းသံုုးယာဥ္အၿဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး အခြန္ငါးရာခိုုင္ႏွဳန္းၿဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ၿပဳထားသည္။ သိုု႕ရာတြင္ အိမ္စီးေမာ္ဒယ္ၿမင့္ ကားမ်ားကိုု တင္သြင္းရာတြင္ အခြန္ ၈၀ ရာခိုုင္ႏွဳန္း ၀န္းက်င္ေကာက္ခံေၾကာင္းသိရသည္။

Credit:
TechSpace Journal

No comments: