Monday, July 29, 2013
နယ္ခရီးေတြအမ်ားဆံုး ထြက္ရတဲ့အထဲမွာ အႏုပညာရွင္ေတြလည္း အပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ နယ္ခရီးထြက္တဲ့ အခါ ဟိုင္းေဝးလမ္းေပၚမွာ ေမာင္းရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အလြန္ပဲအႏၲရာယ္မ်ားလွ ပါတယ္။ ဒီလိုအႏၲရာယ္မ်ားမႈေတြရွိေပမယ့္လည္း နယ္ကိုသီခ်င္းသြားဆိုရတာမ်ိဳး၊ နယ္မွာဇာတ္ကားသြားရိုက္တာမ်ိဳးေတြကိုေတာ့ အႏုပညာရွင္ေတြအေနနဲ႔မသြားမျဖစ္ သြားရပါတယ္။
ခရီးေတြသြားတဲ့အခါ ဒရိုင္ဘာ သီးသန္႔ထားၿပီးေမာင္းခိုင္းေလ့ရွိသလို ၊ ဒရိုင္ဘာသီးသန္႔မထားဘဲ ကုိယ္တိုင္ ေမာင္းေလ့ရွိတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြလည္းရွိပါတယ္။ကုိယ္တိုင္ေမာင္းတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ လမ္းခရီးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဂရုစိုက္ရသလို ယာဥ္အႏၲရာယ္မျဖစ္ပြားဖုိ႔အတြက္လည္း အလြန္ဂရုစိုက္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ခရီး ထြက္တဲ့အခါ ကုိယ္တိုင္ေမာင္းၿပီးသြားေလ့ရွိၾကတဲ့ အႏုပညာရွင္ ေတြရဲ႕ လမ္းခရီးအေတြ႕အႀကံဳေတြကို ပရိ သတ္ေတြအတြက္ ေဝမွ်ႏိုင္ဖို႔ ေမးျမန္းစုစည္းေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။
► ၿဖိဳးေငြစုိး
" လမ္းခရီးမွာေတာ့ အႏၲရာယ္မျဖစ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကကားနဲ႔သြားရင္ အေဖ ေမာင္းရင္ေမာင္း၊မေမာင္းရင္ ကြၽန္ေတာ္ေမာင္းတယ္။ သူမ်ားေမာင္းတာကုိ မစီးတတ္ဘူး။ ဒါ႐ုိင္ ဘာလည္း မထားဘူး။ ကြၽန္ေတာ္က ကားေမာင္းရင္လည္း နယ္ဘက္ဆုိရင္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းပဲေမာင္းတယ္။ အရမ္းျမန္ ျမန္ႀကီး မေမာင္းဘူး။ ယာဥ္တုိက္မႈေတြျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းကုိ ကြၽန္ ေတာ္ FM ေနၿပီး နားေထာင္ လုိက္မိ တယ္။ ဒီႏွစ္ထဲမွာ ယာဥ္ တုိက္မႈ ျဖစ္ပြားတာ ၇ဝရာခုိင္ ႏႈန္းက ယာဥ္ေမာင္းေတြ ေပါ့ဆလုိ႔၊ ၂၅ရာခုိင္ႏႈန္းက ကားရဲ႕ႀကံ႕ခုိင္မႈ၊၅ရာခုိင္ႏႈန္းက လမ္းရဲ႕အားနည္းခ်က္လုိ႔ေျပာတယ္။ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒါ ကုိမွန္တယ္လုိ႔ မထင္မိဘူး။
သူတုိ႔ေျပာတာက ကားတုိက္မႈ ေတြ ျဖစ္တာက ကားေကြ႕တဲ့ေနရာေတြမွာပဲ ေမွာက္သြားတာလုိ႔ ေျပာတယ္။ ဒီလမ္းက ကတၱရာလမ္းမဟုတ္ဘူး။ ကြန္ကရစ္ လမ္းပါ။ ကြန္ကရစ္လမ္းက အေပၚကေနပူတာရယ္၊ ေအာက္ ကပူတာရယ္နဲ႔ဆုိကားဘီးက ဘယ္လုိမွ မခံႏုိင္ဘူး။ အဲဒါကုိ သိသိႀကီးနဲ႔ လမ္းရဲ႕ရာခုိင္ႏႈန္း က ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းပဲ ရွိတယ္ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ယာဥ္ေမာင္းရဲ႕ ရာခုိင္ႏႈန္းက ၇ဝရာခုိင္ ႏႈန္းဆုိရင္ေတာ့ သိပ္ၿပီးမဟုတ္ေလာက္ ဘူးလုိ႔ ထင္တယ္။
ဘယ္သူမွ ေတာ့ကုိယ္ေသမွာကုိ သိသိႀကီး နဲ႔ အတင္းႀကီးေတာ့ မလုပ္ပါ ဘူး။တစ္ေန႔ကုိ ကားအစီး ၅ဝဝဝ ေက်ာ္ျဖတ္တယ္။ တစ္ေန႔ကုိတစ္စီးပုံမွန္ေမွာက္တယ္။ အဲဒီေလာက္ အႏၲရာယ္ရွိမွန္း သိလ်က္နဲ႔ယာဥ္ ေမာင္းေတြလည္း သတိမရွိဘူးေတာ့ မဟုတ္ေပ မယ့္ သတိရွိတဲ့သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လမ္းက ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းပဲပါတယ္ဆုိတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးနည္းလြန္း အားႀကီးတယ္။ ဒီလမ္းသာ ကတၱရာ လမ္းဆုိရင္ ဘာမွျဖစ္ စရာမရွိဘူး။ ဒီလမ္းႀကီးကုိ ကတၱရာခင္း လုိက္႐ုံပဲရွိတယ္။
ဒီလမ္းႀကီးမွာ လူေတြဒီေလာက္ အသက္ဆုံး႐ႈံးေနတာကုိ ဒီ အတုိင္း ၾကည့္ေနမယ့္အစား လမ္းျပင္ေပးလုိက္ ရင္ အဆင္ေျပသြားမယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ အႏၲရာယ္လည္းကင္းသြားမယ္။ တစ္ေန႔ တစ္စီးေမွာက္တယ္ ဆုိ ေတာ့ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် သြားလာ တဲ့သူ ေတြအေပၚမွာ ကြၽန္ေတာ္ စာနာမိတယ္။ ဘယ္ကားပဲျဖစ္ ျဖစ္၊ဘယ္လုိပဲ သတိထားၿပီး ေမာင္းေမာင္းျဖစ္ဖုိ႔ ရာခိုင္ႏႈန္း ပုိမ်ားတယ္။ အခုလတ္တေလာမွာ ျဖစ္သြားတဲ့ ဆုိေတးတုိ႔ဆုိ လည္းတကယ္ စိတ္မေကာင္းစရာပဲ။"
အခုေနာက္ပိုင္း ကားအက္စီးဒင့္ေတြျဖစ္တာမ်ားလာေတာ့ ကိုယ္လည္း ေၾကာက္လာတယ္....
► နန္းဆုရတီစိုး
" စိုင္းစိုင္းတို႔နဲ႔ သီခ်င္းဆိုဖို႔ သြားရမွာ။ စိုင္းစိုင္းတို႔က ေရာက္ေနၿပီ။အဲဒီေန႔က ႏိုက္ဆင္းန္ရွိလို႔ ညဘက္က်မွ လုိက္သြားတယ္။ ျပင္ဦးလြင္မွာ ေနာက္ေန႔ မနက္၂နာရီမွာ ဆိုရမွာ။
မမီမွာစိုးလို႔ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ေမာင္းသြားလိုက္တယ္။ ကားမွန္ေတြ ပိတ္ထားေတာ့ ဘယ္ေလာက္ထိ အရွိန္မ်ားတယ္ဆိုတာမသိဘူး။ ၁၄ဝ ေလာက္နဲ႔ ေမာင္းမိသြားတယ္။
စိတ္ကလည္း ေလာေနတယ္။ မမီမွာစိုးလို႔ေလ။ နန္းဆု ေမာင္းလိုက္တာ ကားႀကီးတစ္ပတ္ လည္သြားတယ္။ ဘီးေတြ သုံးဘီး ေလာက္ေပါက္သြားတယ္။ ဓာတ္တိုင္ေဘးကေန တစ္ထြာေလာက္ကြာၿပီး ဆင္းသြားတာ။ ဘရိတ္အုပ္တာ ျမန္သြားလို႔၊ ထပ္ၿပီးဆင္းသြားရင္ ေခ်ာက္ႀကီးပဲ။ေျခႏွစ္ လွမ္းေလာက္သြားရင္ ေခ်ာက္ထဲ က်ၿပီ။ တအား ကံေကာင္းတယ္။
ကားတစ္ပတ္ လည္သြားၿပီး မီးခိုးလုံး ဖုန္မႈန္႔ ေတြက ေကာင္းကင္မွာ အႀကီး ႀကီးပဲ လန္႔သြားတယ္။ အႀကီး အက်ယ္ထိုင္ငိုတာပဲ။ ကံေကာင္းတာက ႏြားေက်ာင္းသားေတြ အုပ္စုလိုက္ႀကီးက နန္းဆုတို႔ျဖစ္ ၿပီး ၁ဝ မိနစ္ ေလာက္အၾကာမွာ ေဘးကေန ျဖတ္သြားၾကတာ။ ကားက ဘာျဖစ္တာလဲ၊ ကူညီမယ္ဆိုၿပီး သူတို႔ေတြက ဆုိင္ ကယ္ ကယ္ရီေတြ ေခၚေပးတယ္။ ကားဘီးေတြ သြားဝယ္ေပးတယ္။ ဝပ္ေရွာ့ဆရာေတြ သြားေခၚ ေပးတယ္။ ၁၁၅ မိုင္မေရာက္ခင္ ၇၅ မိုင္ဝန္းက်င္ေလာက္မွာ ျဖစ္ခဲ့တာေပါ့။
အခုေနာက္ပိုင္း ကားအက္စီးဒင့္ေတြ ျဖစ္တာ မ်ားလာေတာ့ ကိုယ္လည္း ေၾကာက္လာတယ္။ ကားစီးရင္ ခါးပတ္ပတ္တာတို႔ လုပ္ျဖစ္သြားတယ္။ အႏုပညာရွင္ေတြတိုင္းက အဲဒီလို လုပ္သင့္တယ္။ အဆိုေတာ္ေတြ ဆိုရင္ ပိုဆိုး တယ္။အၿမဲတမ္း ခရီးထြက္ေနရတယ္။ ခရီးမသြားခင္မွာလည္း ျပင္ဆင္မႈရွိရမယ္။ သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း သတိထားရမယ္။
မသြားခင္မွာကေတာ့ ကားကို စစ္ေဆးတာတို႔၊ ကား ဘီး ေအာက္ပိုင္းေတြ စစ္ေဆး ျပဳျပင္တာတို႔ လုပ္ရမယ္။ ေသခ်ာစိတ္ခ်ရၿပီဆိုမွ သြား သင့္တယ္။သြားေနတုန္းမွာ ေတာ့ ခါးပတ္ပတ္တာတို႔၊ ေလာ့ခ္ ခ်တာမ်ဳိးေတြ လုပ္တာတို႔ လုပ္ရမယ္။ ၿပီးရင္ ကားကို အရွိန္၈ဝနဲ႔ ၁ဝဝထက္မေက်ာ္ ဘဲနဲ႔ အရွိန္ထိန္းၿပီး ေမာင္း ရမယ္။ ေနာက္ဆုံး ကိုယ္လုပ္လို႔ မဟုတ္ဘူးဆို ရင္ေတာင္ ဥပမာ- ကားဘီးေပါက္တာတို႔၊ စလစ္ျဖစ္တာတို႔ ဆိုရင္ ေတာင္ အရွိန္နည္းတဲ့အတြက္ ခံႏိုင္ ရည္ရွိတယ္။ တစ္ခါတေလ က်ရင္ အျမန္လမ္းေပၚမွာ လမ္းေျပာင္းျပန္ ေမာင္းတဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြလည္း ထြက္လာ တတ္တယ္။ သူမ်ားဘက္က မွားတယ္ဆိုရင္ေတာင္ အရွိန္ေႏွးတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အမ်ားႀကီး safe ျဖစ္တယ္။
အရွိန္ ျပင္းရင္ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အႏၲရာယ္ေတြ ႀကဳံလာတဲ့အခါ မထိန္းႏိုင္ဘူးျဖစ္လိမ့္မယ္။ ကားလမ္း တအား ၾကမ္းရင္လည္း ဘီးေပါက္ႏိုင္တယ္။ အေကြ႕အေကာက္မ်ားတဲ့ လမ္းေတြမွာအရွိန္ေလွ်ာ့ၿပီးေမာင္းသင့္တယ္။ အျမန္လမ္းေတြကိုလည္း ဒီ့ထက္မကေကာင္း ေစခ်င္တယ္။
သေကၤတျပ တဲ့ဟာေတြ အေရွ႕မွာ လမ္းေကြ႕ရွိတယ္တို႔၊ ၿပီးရင္ ေခ်ာက္ ေတြကို ကာတဲ့အကာေတြကို ဒီ့ထက္မက ခိုင္ခိုင္မာမာျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ေရွ႕မိုင္ဘယ္ေလာက္မွာ ဘာရွိတယ္ဆိုတာကိုလည္း ဆက္တိုက္ ဆက္တိုက္ သေကၤတ ျပတာမ်ဳိးေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ အျမန္လမ္းေတြမွာ ဝပ္ေရွာ့ပ္ေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အက္စီးဒင့္ေတြျဖစ္လို႔ရွိရင္ ဆက္သြယ္လို႔ရမယ့္ေဆးခန္း ေတြ၊လမ္းေပၚမွာ ကားပ်က္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကားအက္စီး ဒင့္ျဖစ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ခ်က္ခ်င္း ဆက္သြယ္လို႔ရမယ့္ ဖုန္းနံပါတ္တစ္ခုကို အစိုးရကေန ေတာက္
ေလွ်ာက္ေၾကာ္ျငာေပးသင့္တယ္လို႔ထင္တယ္။
ဘယ္ဖုန္း နံပါတ္ကို အလြယ္ဆက္သြယ္ လို႔ ရႏိုင္မလဲဆိုတာမ်ဳိး၊ အျမန္လမ္းေတာက္ ေလွ်ာက္ကို လည္း ဖုန္းမိေစခ်င္တယ္။ ဝပ္ေရွာပ့္ေတြလည္း ဘယ္ႏွမိုင္ဆိုတစ္ခုဆိုၿပီးထားေစခ်င္တယ္။ အျမန္လမ္းမွာျဖစ္တဲ့ အက္စီးဒင့္ေတြက တအားမ်ားသြားၿပီ။ဒီဟာကို ဘယ္လိုေျဖ ရွင္းမလဲဆိုတာမ်ဳိးကို နည္း နည္းထည့္သြင္း စဥ္းစားေပးေစခ်င္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္တာ ၃ ခါေလာက္ျဖစ္ဖူးတယ္။ ကံေကာင္းလုိ႔ မေသတာ ...
► ျမင့္ျမတ္
" ကြၽန္ေတာ္ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္တာ ၃ ခါေလာက္ျဖစ္ဖူးတယ္။ ကံေကာင္းလုိ႔ မေသတာ။ အက္စီးဒင့္ ဆိုတာ ဘယ္အရာ၊ ဘယ္လိုဆိုတာ ေျပာလုိ႔ မရဘူး။ အထူးသျဖင့္ ဟိုင္းေဝးလမ္းေတြက ပိုသတိထားရ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔သြားေနတာ ကားဆိုတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရမႈက အျပည့္အဝမရွိဘူး။ စက္ပစၥည္းေလ။ အခန္႔မသင့္ရင္ အမ်ားႀကီးျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရွိတယ္။
အရွိန္မ်ားရင္ ပိုဆိုးတာေပါ့။ အသက္ ကိုဥာဏ္ေစာင့္တယ္ဆုိတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ေျပးသြားရင္ ေခ်ာ္လဲဖို႔မ်ား မယ္၊ လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္ ခလုတ္တိုက္ေလာက္႐ံုပဲေပါ့။ ဒီသေဘာမ်ဳိးပါပဲ"
ကားေမာင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ အိပ္ငိုက္တာ၊ေသာက္စားမူးယစ္တာမ်ဳိးလည္း ဆင္ျခင္ရမယ္...
► ခန္႔စည္သူ
" ဒါ႐ိုက္တာ မလိခစိုးထုိက္ေအာင္နဲ႔ "ေမ့မရတဲ့ေန႔မ်ား" ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားကို ေဒြး၊ ထက္ထက္မုိးဦး၊ မခင္စိုး ပိုင္တို႔နဲ႔႐ိုက္တဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ ဥတိုမွာ သြား႐ိုက္ရတာ။မနက္အေစာႀကီးသြားရ တာ။ ကိုယ့္ကားရဲ႕ အေရွ႕မွာက မခင္စုိးပိုင္တို႔ကား။ ကားေမာင္း ရင္းနဲ႔ ဘယ္လိုျဖစ္ၿပီး အိပ္ငိုက္သြားလဲမသိဘူး။ ေသခ်ိန္ မတန္ေသးလို႔ျဖစ္ မွာေပါ့။
ကိုယ္ ေစာင့္နတ္ကပဲ ႏႈိးလိုက္တာ ထင္တယ္။ သတိရေတာ့ လမ္းေဘးက အျဖဴေရာင္ငုတ္တိုင္ေတြကို ပြတ္ထိခါနီးမွာ ျပန္ဆြဲလိုက္ေတာ့ကားက တစ္ပတ္လည္သြားတယ္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ ကားလမ္းကကားကလည္း မလာဘူး။ ေရွ႕က မခင္စိုးပိုင္တို႔ကား လန္႔ၿပီးရပ္လုိက္တယ္။ ဥတို ေရာက္တဲ့အထိ ဆက္ၿပီး ေမာင္းသြားတာ ရင္တုန္မေျပဘူး။ ေဘးကပါတဲ့သူကလည္း မေမာင္းတတ္ဘူးေလ။ အမွတ္တရပဲ။ ေသေဘးက လြတ္သြားတာ။
လမ္းေတြက ေကာင္းလာတာေတြလည္းရွိတယ္။ အမ်ားေျပာသလို စံခ်ိန္စံၫႊန္းနဲ႔မမီတဲ့ လမ္းလည္း ရွိမွာပါ။ အဓိကက ေမာင္းသူ ကိုယ္တိုင္ဂ႐ုစိုက္ရမယ္။ ကားရဲ႕ႀကံ႕ခိုင္မႈ၊ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ကီလို၊လုေမာင္းတာမ်ဳိးေတြ က ေသေဘးနဲ႔ နီးပါတယ္။ မျဖစ္ေသးခင္က ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ျဖစ္သြားရင္ ျပင္ဆင္လုိ႔မရဘူး။ ကားေမာင္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ အိပ္ငိုက္တာ၊ ေသာက္စားမူးယစ္တာမ်ဳိး လည္း ဆင္ျခင္ရမယ္။ ယာဥ္ေမာင္းအခ်င္းခ်င္း ကိုယ္ခ်င္း စာ စိတ္ေလးနဲ႔ေမာင္းတာ၊လမ္းကူးတဲ့သူေတြကလည္း စည္းစနစ္တက်သြားရင္ေတာ့ ထိခိုက္အႏၲရာယ္နည္း မယ္ထင္ပါတယ္။"
ေပၚျပဴလာအဖြဲ႕.
Popular Journal
No comments:
Post a Comment