Friday, October 4, 2013
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသုံးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ ဖြဲ႕ စည္းၿပီး အေျခခံဥပေဒကုိ ေလ့လာသုံးသပ္ေရး လုပ္ေဆာင္ေနခ်ိန္
လႊတ္ေတာ္တြင္အမတ္ ၁၇ ေနရာ ရရွိထားေသာ ျမန္မာဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ၏
အေမြခံတုိင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္ေရးပါတီကလည္း အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သေဘာထားမ်ားကို တရား၀င္ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုလာသည္။
ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးတြင္ သမၼတအရည္အခ်င္းကန္႔သတ္ခ်က္ကုိျပင္ဆင္ရန္မသင့္ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာ ဆုိလာေသာ တိုင္းရင္းသားစည္းလုံး
ညီညြတ္ေရးပါတီ၏ ဗဟုိေကာ္မတီ၀င္ ဦးဟန္ေရႊကုိ ဧရာ၀တီ သတင္းေထာက္ စေနလင္းက
ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းထားသည္။
ေမး။ ။ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရးပါတီအေနနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒမွာ ဘယ္အခ်က္ေတြကို အဓိက ျပင္ခ်င္လဲ။
ေျဖ။ ။ အဓိက ျပင္ဆင္ရမွာက တုိင္းရင္းသားေတြ အပါအ၀င္ တမ်ိဳးသားလံုးအတြက္ မဟာဗ်ဴဟာျဖစ္ ႏိုင္မယ့္ အခ်က္အလက္ေတြကို ျပင္ဆင္ဖို႔လိုမယ္လို႔ ပါတီရဲ႕ ေၾကညာခ်က္မွာ ပါတယ္။ ရွင္းေအာင္ေျပာ ရရင္ ဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံဥပေဒမွာ ပုဒ္မ ၉၆ က ျပည္ေထာင္စုကေန လုပ္ရမယ့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊
ဥပေဒျပဳေရး၊ တရားစီရင္ေရး အာဏာေတြ။ ပုဒ္မ ၁၈၈ က တိုင္းေဒသႀကီး၊ျပည္နယ္ေတြက လုပ္ရမယ့္ အာဏာခြဲေ၀ေရး ကိစၥ။ ပုဒ္မ ၂၅၄ တို႔မွာလည္း ဒီအတုိင္းပဲ။
ဒီေန႔ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရး ဆိုတဲ့ ႐ႈေထာင့္ကေန ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒါေတြက လက္ေတြ႕ မက်တဲ့ အေျခအေနေတြပါ။ အာဏာခြဲေ၀ေရး လုပ္တဲ့ေနရာေတြမွာ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ေတြမွာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ နည္းေနတယ္။ဗဟိုကပဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားခ်ဳပ္ကိုင္ထားတယ္။ အဲဒါကို ျပန္ျပင္ဖုိ႔လိုမယ္။ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ေလွ်ာ့ေပးဖုိ႔လိုမယ္။
ျပည္နယ္နဲ႔တိုင္းေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ဥပေဒျပဳေရးေတြ ပိုေပးဖို႔လိုမယ္။
ဒါေတြလုပ္မွ တုိင္းရင္းသားစည္းလံုး ညီညြတ္ေရး ေတြကို လုပ္ဖို႔
အေထာက္အကူျပဳမယ္။ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး၊ လံုး၀ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အလုပ္ေတြ
ရွိေနတဲ့အတြက္ ဒါေတြက အေရးႀကီး တယ္။ ဒါေတြကို ျပင္လိုက္ရင္ အပစ္ရပ္တာ၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္တာ၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး လုပ္တာေတြကို အေထာက္
အကူျပဳမွာ။
ေမး။ ။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ အသစ္ျပန္ေရးဆြဲမယ္လို႔
တုိင္းရင္းသားအင္အားစုေတြက ေျပာေနပါၿပီ။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္လို
မွတ္ခ်က္ျပဳခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္၊
ကိုယ့္သေဘာနဲ႔မေတြ႕တိုင္း တစ္ ကေနၿပီး ျပန္စေနရင္ လိုရင္းကို ေရာက္ေတာ့မွာ
မဟုတ္ဘူး။ ဒီထဲမွာ ျပင္လို႔မရႏိုင္ဘူးလား။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို
ျပင္ရင္း၊ ျပင္ရင္းနဲ႔ ဆုတ္ပစ္လုိက္ၿပီး အသစ္ပဲလုပ္ရင္မေကာင္းဘူးလားလို႔
ေျပာတာေတြရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုလူေတြက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒကို
လံုခ်ည္စုတ္ေလာက္ပဲ သေဘာထားေနၾကတာလား။ ဒါက လက္ေတြ႕က်တဲ့ ဥပမာေတြ
မဟုတ္ပါဘူး။ အခုမွ ၂ ႏွစ္ခြဲ ေလာက္ပဲရွိေသးတယ္။ ဒါကိုအသစ္ျပန္လုပ္ဆုိတာ လက္ေတြ႕က်တဲ့ နည္းလမ္းမဟုတ္ဘူး။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို
ေရးဖို႔ဘယ္ေလာက္ၾကာမလဲ၊ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ေစာင့္ရမလဲ၊ ၾကားကာလ
တခုေစာင့္ရဖုိ႔ မလိုဘူးလား။ ဒီၾကားကာလမွာ ဘယ္သူကတာ၀န္ယူမွာလဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္မွာလည္း အကူးအေျပာင္းကာလေတြဆိုတာ မ်ားလာၿပီ။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က သေဘာမတူတာ။
ေမး။ ။ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာပါတဲ့ သမၼတရဲ႕ အရည္အခ်င္း
ျပ႒ာန္းခ်က္ကို ျပင္ဆင္ဖို႔ ေတာင္းဆုိမႈ ေတြလည္းရွိေနပါတယ္။ တုိင္းရင္းသား
စည္းလုံးညီညြတ္ေရး ပါတီအေနနဲ႔ေရာ ဒီအခ်က္ကို ျပင္ဖုိ႔ သေဘာ ထားရွိပါသလား။
ေျဖ။ ။ သမၼတအရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္ ျပင္ဖို႔ သေဘာမတူဘူး။
အမ်ိဳးသားညီလာခံမွာ ေသခ်ာညွိႏိႈင္း ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ ဟာေတြပါ။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒက သမၼတကို တုိက္ရိုက္ေရြးရတာ မဟုတ္ဘူး။ လႊတ္ေတာ္ထဲကေန
တဆင့္ေရြးရတာ။ တုိက္ရိုက္ဆိုလို႔ တပ္ကကိုယ္စားလွယ္ေတြက သမၼတေလာင္း ၁
ဦး ပဲ တပ္ဘက္ကေပးတာ။ တနည္းအားျဖင့္ ျပည္သူေတြကလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ကို
ေရြးခ်ယ္ေပးရတယ္၊ အဲဒီ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြအားလံုးေပါင္းၿပီးေတာ့မွ
သမၼတကိုေရြးေပးတယ္။ အရည္အခ်င္းသတ္ မွတ္တာမွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ကို အရည္အခ်င္းတခု သတ္မွတ္ရတယ္။
လႊတ္ေတာ္ကေန တဆင့္ေရြးတဲ့ႏိုင္ငံရဲ႕အႀကီးအကဲေတြျဖစ္တဲ့ သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတေတြကိုအရည္အခ်င္း တခုသတ္မွတ္ရတယ္။
သူတို႔က ႏိုင္ငံရဲ႕သေကၤတေတြ၊ ျပယုဂ္ေတြ။ သိပ္အေရးႀကီးတယ္။
သူလိုငါလို မဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲဆုိတာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အရည္အခ်င္းထက္ တဆင့္တက္ လုိက္ၿပီးေတာ့ မိမိကိုယ္တိုင္ေသာ္
လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏မိဘ တပါးပါးေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ ဇနီး၊ ခင္ပြန္း၊
မိမိ၏တရား၀င္ သားသမီးတဦးဦးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထိုတရား၀င္ သားသမီးတ ဦးဦး၏
ဇနီး သို႔မဟုတ္ ခင္ပြန္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခားအစုိးရ၏ လက္ေအာက္ခံ၊
ေက်းဇူးသစၥာခံ၊ တိုင္းတပါး၏ ႏိုင္ငံသားမျဖစ္ေစရလို႔ပါတယ္။
ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အႀကီးအကဲျဖစ္တဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ပဲ။
ဒီဥစၥာက သမိုင္းေၾကာင္းရွိတယ္။
လြတ္လပ္ေရး မရခင္ ဖြဲ႕စည္းပံု
အေျခခံ ဥပေဒ ေရးဆြဲဖို႔ လုပ္တဲ့အခါမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက လြတ္လပ္
ေရးရၿပီးရင္ ႏိုင္ငံကို ႏိုင္ငံေရး ၾသဇာေသာ္ လည္းေကာင္း၊
စီးပြားေရးအရေသာ္လည္းေကာင္း လႊမ္းမိုး ခ်ဳပ္ကိုင္ ၾသဇာသက္ေရာက္မွာ
သိပ္ေၾကာက္တယ္။ ၁၉၄၇ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာထဲက သတ္မွတ္ ထားခဲ့တာ။
ဟိုတုန္းထဲက သတ္မွတ္ထားခဲ့တာ။ ဒါ့ေၾကာင့္မိုလို႔ အခု
ေရးဆြဲထားတဲ့အတုိင္းပဲ ဆက္သြား သင့္တယ္လို႔ ခံယူထားတယ္။
ေမး။ ။
ႏိုင္ငံတကာအသုိင္းအ၀ုိင္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနနဲ႔ သမၼတ အျဖစ္
ေရြးခ်ယ္ခံခြင့္ ရသင့္ တယ္။ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ အဲဒီလို
ေရြးခ်ယ္ခံခြင့္မရခဲ့ရင္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီက တမ်ိဳး ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုတဲ့
သုံးသပ္ေ၀ဖန္တာ ေတြလည္းရွိတယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္လိုသုံးသပ္ခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ဒီဟာမေျပာင္းလဲဘူး ဆိုရင္ေတာ့ သမၼတျဖစ္ဖုိ႔ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႔
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ၿငိစြန္းေနတာပဲ။ ဒါက က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာနဲ႔ ဆုိင္တဲ့ဟာပဲ။ ႏိုင္ငံျခားက လႊမ္းမိုးလို႔
က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ထိခိုက္လို႔မရဘူး။
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာၾကရရင္ အဲဒီ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ညွိႏိႈင္းၾကစဥ္က
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အသိအမွတ္မျပဳဘဲ၊ အယံုအၾကည္မရွိဘဲ
အမ်ိဳးသားညီလာခံကေန ႏုတ္ထြက္သြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက သူကိုယ္တိုင္ သမၼတ
ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္ ဆိုတဲ့ ဆႏၵလည္းမရွိေသးဘူး။
အဲဒီ အခ်ိန္ထဲက
ဆြဲခဲ့ၾကတာ။ အခုခ်ိန္မွာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒအရလုပ္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔
ႏိုင္ငံေရး ထဲ ၀င္လာၿပီဆိုတဲ့အခါ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို
လက္ခံတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပါလာတယ္။ ဒီႏွစ္ပိုင္း အတြင္းမွ သမၼတ ျဖစ္ခ်င္တဲ့
ဆႏၵနဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာတာ။ ဒီဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ႏိုင္ငံတကာကသာ အသိ အမွတ္
မျပဳဘူးဆိုရင္ အခု ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရကို ႏိုင္ငံတကာက ဘယ္လက္ခံပါ့မလဲ။
စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔ ထားတာေတြကို ဘယ္လိုလုပ္ ေျဖေလွ်ာ့မလဲ။
ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ဆက္ဆံေနတာေတြနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးေျပာရရင္ လာမယ့္ႏွစ္မွာ အာဆီယံ
ဥကၠ႒ ျဖစ္ေတာ့ မယ္။ ပင္စည္ကိုသာ လက္ခံလုိ႔ရွိရင္ အကိုင္းအခက္ေတြ
ေျပာစရာလိုေသးလား။ က်ေနာ္တို႔က ပုဂၢိဳလ္ေရး အရ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရယ္လို႔
မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕ေျပာရဲ ဆိုရဲ လုပ္ရဲ ကိုင္ရဲတာေတြ အမ်ားႀကီး အသိအမွတ္
ျပဳလက္ခံပါတယ္။ ဘာျပႆနာမွ မရွိဘူး။ အဲဒါက ပုဂၢိဳလ္ေရးအရပဲ။
တျခားႏိုင္ငံေတြမွာလည္း ႏိုင္ငံရဲ႕အႀကီးအကဲနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ သားသမီးေတြ၊
ဇနီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ သတ္မွတ္တာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတာပဲ။ ဒီလိုအရည္အခ်င္း
သတ္မွတ္ထားတာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တဦးတည္းကို ရည္ရြယ္ သတ္မွတ္ ထားတာလို႔
တခ်ိဳ႕က ေျပာၾကတာ ေတြရွိတယ္။
ေလာေလာဆယ္မွာ ေတာင္
ရန္ကုန္တိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြဆုိရင္ ဒီဟာေၾကာင့္ ထိၿပီးသြားၿပီ
မဟုတ္လား။ ေနာက္ ဥပမာတခုေျပာရရင္ ဆရာႀကီး ဦးသိန္းေဖျမင့္ ေျပာခဲ့ဖူးတာပါ။
အဲဒီအခ်ိန္ က ဦးသိန္းေဖျမင့္တို႔က ဗိုလ္တေထာင္ သတင္းစာမွာ
အယ္ဒီတာခ်ဳပ္လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္၊ ဦးေလာ႐ံုတို႔က ေနရွင္းသတင္းစာ လုပ္တယ္။
ဦးေလာ႐ံုတို႔က စာနယ္ဇင္းေကာင္စီကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတယ္။
ဗိုလ္တေထာင္ သတင္းစာနဲ႔ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီနဲ႔ ျပႆနာ ျဖစ္ၾကတယ္။ ေတာ္လွန္ေရး
ေကာင္စီကလည္း တက္ခါစ အခ်ိန္ သတင္းစာကေရးသားတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဥပေဒကို
ထိခိုက္လာတဲ့အခါမွာ အေရးယူတာ ရွိခဲ့တယ္။
အဲဒီဟာကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး သပိတ္ေမွာက္ၾကတယ္။ သတင္းစာေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာဖံုးမွာ
ဘာမွမေရးဘဲ အမည္းကြက္ႀကီးလုပ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဦးသိန္းေဖျမင့္ေျပာတာက
“တည္ဆဲဥပေဒက ရွိေနၿပီးသား ျဖစ္ေတာ့ ဒါကို လိုက္နာရမယ့္တာ၀န္က
ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ တာ၀န္ပဲ။ ဥပေဒေဖာက္ဖ်က္လို႔၊ ဥပေဒ စည္းေက်ာ္လို႔ရွိရင္
အေရးယူခံရမယ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံသားတိုင္း သိေနတာပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္အေရးယူခံရတာကို
ဘာလို႔ မ်က္ႏွာဖံုးေတြမွာ အမည္းေတြ လုပ္ေနတာလဲ။ ကိုယ့္မွာ အပဲ့ရွိလုိ႔
ဆားထိတဲ့အခါ စပ္တာဟာ ဆားရဲ႕အျပစ္မဟုတ္ဘူး”လို႔ ဥပမာေပး ေျပာသြားတယ္။
ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အဲဒါပါပဲ။
ေမး။ ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သာ သမၼတ မျဖစ္ရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲက ေ၀ဖန္ စရာ ျဖစ္မယ္လုိ႔ သုံးသပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ သေဘာထားေလး တိတိက်က် သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ။ ။ အဲဒီကိစၥ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ေျပာခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္မွာ
ဟိုးတုန္းထဲက ေျပာခဲ့ၾကတာ “တို႔လုပ္မွ လြတ္လပ္ ေရးစစ္တယ္၊ တို႔လုပ္မွ
ကြန္ျမဴနစ္ စစ္တယ္၊ တို႔လုပ္မွ ဆိုရွယ္လစ္စစ္တယ္၊ တုိ႔လုပ္မွ ဒီမိုကေရစီ
စစ္တယ္” လို႔ေျပာခဲ့ၾက တယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္ ၆၀ ျပည္တြင္းစစ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကတာပဲ။ အခုလည္း ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြက အားလံုးပါ၀င္တဲ့ ျဖစ္စဥ္လို႔ ေျပာေနၾကေပမယ့္ “တို႔လုပ္မွ ဒီမိုကေရစီ” “တို႔လုပ္မွ လြတ္လပ္ေရးစစ္တယ္၊ ျပည္ေထာင္စုစစ္တယ္” နဲ႔ အေၾကာင္းအရာထက္ကို “တို႔”က
ေရွ႕ေရာက္ ေနတယ္။ အဲဒါက ႏိုင္ငံေရးမွာလြဲမွားတဲ့အခ်က္ပဲ။ အဲဒီစကားနဲ႔ပဲ
ဒီလိုေ၀ဖန္ေနတဲ့သူေတြကုိ ေျပာခ်င္ပါ တယ္။ ။
ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment