Thursday, November 06, 2008

စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ား အေရာင္းက်ဆင္းေန


ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ား အၿပိဳင္အဆိုင္ တိုးပြားလာျခင္း၊ ျပည္တြင္းသို႔ ဂ်ပန္ကား တင္သြင္းမႈ ျမင့္တက္လာျခင္း၊ ျပည္တြင္း စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကားအရည္အေသြး က်ဆင္းျခင္း၊ စီးပြားေရး က်ဆင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ကားအေရာင္းအ၀ယ္ ေစ်းကြက္တြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ပတ္ခန္႔မွ စတင္ကာ ယခုလုိ အေရာင္းက်ဆင္းသြားေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚရွိ ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားႏွင့္ ကားပြဲစားမ်ားက ေျပာဆုိျခင္း ျဖစ္သည္။(မဇၩိမသတင္း)
"ႏွစ္ပတ္ေလာက္ေတာ့ ရွိၿပီ။ က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က စက္မႈဇုန္ကေန အရစ္က် ၀ယ္တာက ၁၆၅ သိန္း၊ Toung Ace ကားပံုစံ ထုတ္ထားတာ ျပန္ေရာင္းလုိက္တာ ၁၄၀ ပဲ ေပါက္ေတာ့ အျမတ္မရွိဘူး။ Saloon ကားေလာက္ပဲ နည္းနည္း ေရာင္းရတယ္။ ဦးပုိင္ကားေတြလည္း အ၀င္မ်ားေနေတာ့ ေစ်းက်တယ္" ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚရွိ အၾကားအျမင္မ်ားသည့္ ကားပြဲစားတဦးက ေျပာသည္။
သူက "ကားေစ်းကြက္မွာ အေရာင္းမ၀ယ္ေတာင္ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနတယ္။ လူေတြ လက္ထဲမွာ ေငြမွ မရွိက်ေတာ့တာ။ ၀ယ္ဖုိ႔ဆုိတာ ေ၀းေသး။ စက္မႈဇုန္ကားေတြက ၀ယ္ၿပီးရင္ အမ်ားႀကီး ျပန္ျပင္ရတယ္ေလ။ ဆီတုိင္လည္ေနရင္ေတာင္ တာယာက မလည္တာလည္း ရွိေသးတယ္ေလ။ စက္ရံုအလုပ္သမားေတြကို ကားႀကိဳပုိ႔လုပ္တဲ့သူေတြ အနီးအနားေတာ့ သြားလုိ႔ ရတယ္။ စီးလုိ႔ မေကာင္းဘူး။ အရည္အေသြးကလည္း မေကာင္းဘူးဆုိေတာ့ အနည္းဆံုး ၂ သိန္းေလာက္ကုန္တယ္" ဟု သူက ေျပာသည္။
ယခင္က အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ရာတြင္ အျမတ္မ်ားသည့္ ျပည္တြင္း စက္မႈဇုန္ထုတ္ကား ပိုင္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္ လက္ရွိ အေနအထားတြင္ က်ပ္သိန္း ၃၀ ခန္႔အထိ အရႈံးေပၚေနေၾကာင္းႏွင့္ အျခားေသာ ဂ်ပန္ကား ေမာ္ဒယ္နိမ့္မ်ားသည္လည္း ပ်မ္းမွ်တစီးလွ်င္ က်ပ္သိန္း ၂၀ မွ ၃၀ အထိ က်ဆင္းေနေၾကာင္း ဟံသာ၀တီပြဲစားမ်ားက ေျပာသည္။
''Engineering မေကာင္းတာလည္း ပါတယ္။ ပစၥည္းေတြက တႏွစ္ေလာက္သံုးၿပီးသြားရင္ သံေခ်းတက္သြားတယ္။ အဓိက ကားေဘာ္ဒီလုပ္တဲ့ သံျပားဆုိရင္ ပါးပါးေလး။ မုိးတမုိး ၿပီးသြားတာနဲ႔ သံေခ်းတက္သြားၿပီ။ ေနာက္ စက္မႈဇုန္က ၀ယ္ၿပီးတာနဲ႔ အကုန္ျပန္ျပင္ရတယ္။ သံုးတဲ့ ပစၥည္းေတြကလည္း အေဟာင္းေတြပဲ သံုးရတယ္ေလ'' ဟု အျခား ကားပဲြစားတဦးကလည္း ေျပာသည္။
တ႐ုတ္၊ ထိုင္းႏွင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမ်ားမွ ကားအေဟာင္းမ်ားအကို အင္ဂ်င္သြင္းကာ ကုမၸဏီမ်ားက အေခ်ာျပန္ကုိင္ျပီး သံုးစဲြၾကေသာ္လည္း နည္းပညာ ကြ်န္းက်င္မႈႏွင့္ စက္ပစၥည္းပုိင္း အားနည္းေၾကာင္း သူက ဆက္ေျပာသည္။
စီးပြားေရး ဦးပိုင္လိမိတက္မ်ားမွ ဂ်ပန္ကားမ်ားကို တိုးျမွင့္တင္သြင္းေနၿပီး ျပည္တြင္း ကုမၸဏီအခ်ဳိ႕မွ ကားမ်ား တင္သြင္းလာေနမႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကားေစ်းကြက္မွာ ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းလ်က္ရွိၿပီး အေကာင္းဘက္သို႔ ဦးတည္လာေသာ္လည္း မ်ားျပားလွသည့္ ျပည္တြင္းထုတ္ ဂ်စ္မ်ား၊ Light Truck မ်ားမွာ ေစ်းကြက္အတြင္း ဂ်ပန္ကားႏွင့္ ယွဥ္ပါက ေစ်းႏႈန္း ကြာဟမႈေၾကာင့္ ၀ယ္ယူသူဦးေရ က်ဆင္းလာေၾကာင္း ကားပဲြစားမ်ားက သံုးသပ္ေျပာဆုိၾကသည္။
ဂ်ပန္ႏုိင္ငံထုတ္ Super Saloon ကားေစ်းမွာလည္း သိန္း ၃၀၀ ေက်ာ္မွ ယခုေစ်းမွာ သိန္း ၂၅၀၊ Suzuki R+ ေခၚ ဂ်ပန္ဖက္စပ္ကား ေစ်းႏႈန္းမွာ သိန္း ၅၀၀ မွ သိန္း ၄၆၀ သိန္းခန္႔အထိ က်ဆင္းေနသည္။ ထို႔အျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထုတ္ Light Truck ဂ်စ္ကား ေဒသ ေခၚ (ဂ်စ္ပု)၊ ရွမ္းစတား၊ မႏၱလာ၊ ထီလာဂ်စ္ကား ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ယခင္က က်ပ္သိန္း ၁၃၀ မွ ယခုအခါ သိန္း ၈၀-၉၀ ခန္႔အထိ ထိုးက်ေနသည္။
အလားတူ လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လူႀကိဳက္မ်ားေနသည့္ ရန္ကုန္ဂ်စ္ကားမွာ ယခင္ ၁၃၅ သိန္းမွ ယခု ၁၂၀ သိန္းထိ က်သြားသည္။
ေတာင္ဒဂံုမွ Light Truck ထုတ္သူတဦးက "၀ယ္တဲ့သူေတြက အရင္ဆို ေငြႀကိဳေပးတယ္ေလ။ ဒါဆို သူတို႔လည္း ပိုကိုက္သလို၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အလုပ္ အဆက္မျပတ္ လုပ္ေပးရတယ္။ အခုဟာက ၀ယ္ထားၿပီး မကိုင္ရဲေတာ့ဘူး။ ကိုင္ထားတဲ့သူေတြလည္း အားလံုး ရံႈးေနေတာ့ ေအာ္ဒါအသစ္လည္း မ၀င္၊ အေဟာင္းေတြလည္း ၀ယ္သူမရွိ ျဖစ္ေနတယ္" ဟု ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ရွိ ကားေရာင္း၀ယ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားကလည္း ကားေရာင္းဝယ္ေရး အလုပ္မျဖစ္ဘဲ ရွိေနသည္။
ေတာင္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ရွိ ဂ်စ္ကား ထုတ္လုပ္ေရးႏွင့္ ေတာင္ႀကီး စက္မႈဇုန္မွ Light Truck ၊ ဂ်စ္ထုတ္လုပ္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားတြင္လည္း အမွာစာမ်ား လက္ခံရရွိျခင္း မရွိ၍ လုပ္ငန္းလည္ပတ္မႈအခ်ဳိ႕ ရပ္ဆိုင္းရန္ ျပင္ဆင္ေနၿပီျဖစ္သည္။

No comments: