Tuesday, March 12, 2013
ရန္ကုန္ ၊ ၁၂-၃-၂၀၁၃
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အတြင္း ေန႔စဥ္ ႀကံဳေတြ႕ ေန ရသည့္ ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္ေတာင့္ ပိတ္ဆုိ႔မႈ မ်ား ျဖစ္ေပၚ ေနျခင္းတြင္ ယာဥ္ႀကီး ယာဥ္ငယ္ မ်ား၏စည္းကမ္း လုိက္နာမႈမရွိျခင္းသည္ အဓိကအ ခ်က္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္ ႏုိင္မည္ ျဖစ္ၿပီး ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား စည္းကမ္း လုိက္နာမႈ အားေကာင္း လာေစေရး အတြက္ယာဥ္လုပ္သားမ်ား အားခ်ီးျမႇင့္ သည့္ ေငြေၾကးပံုစံအား ေျပာင္းလဲရန္လည္း ပါ၀င္ရာ ယင္းအခ်က္အား မထသ (ဗဟုိ)က ေဆာင္ ရြက္ ေနမႈသည္ လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ လုိအပ္ခ်က္ တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ဆုိသည္။
ခရီးသည္တင္ လိုင္းမ်ား အေနျဖင့္ ေန႔စဥ္ ၀င္ေငြအေပၚ မူတည္ကာ ေန႔စဥ္ ခဲြေ၀ယူ ၾကျခင္း ျဖစ္ သည့္အတြက္ ခရီးသည္ ပုိမုိ ရရွိေရး အတြက္ အလုအယက္ အၿပိဳင္အဆုိင္ ေမာင္းႏွင္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာသည့္ အတြက္ အဆုိပါ ေန႔စဥ္ ခ်ီးျမႇင့္မႈ စနစ္ကုိ လ၀က္တစ္ႀကိမ္ သုိ႔မဟုတ္ တစ္လတစ္ႀကိမ္ စနစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲ က်င့္သံုး သင့္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦး၀င္းေအးေဖ က ေျပာသည္။
ယာဥ္လုိင္း တစ္လိုင္း အတြက္ သတ္မွတ္ လမ္းေၾကာင္း အတုိင္း ေျပးဆဲြရာတြင္ ရရွိလာမည့္ စံခ်ိန္၀င္ေငြကုိ စမ္းသပ္ ေလ့လာ ထားၿပီး ျဖစ္ရာ စံခ်ိန္အေပၚ မူတည္၍ ယာဥ္လုပ္သား မ်ားအား ကန္ထ႐ုိက္ စနစ္ျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ ေစျခင္းမွာ အႏၲရာယ္ မ်ားျပား လွသည့္အတြက္ မက်င့္သံုး သင့္ေၾကာင္း ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၊ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေျမာက္ပုိင္းေန အၿငိမ္းစား ၀န္ထမ္း တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေက်ာ္မင္းက ဆုိသည္။ " ကန္ထ႐ုိက္ ေပးထားတဲ့ ဘီအမ္ေတြအႏၲရာယ္ဘယ္ေလာက္မ်ားတယ္ဆုိတာၿမိဳ႕သစ္မွာ ေနတဲ့သူေတြ သိၿပီးသားပါ ၊ စံခ်ိန္ထက္ ပုိမွရမွာ ဆုိေတာ့ ခရီးသည္ တင္တာကို အလုအယက္ ရွာတဲ့အခါ ဆဲြတင္ - တြန္းခ် ဆုိတဲ့ စကားလံုးဟာ ရန္ကုန္ လုိင္းကား ေလာကမွာ ေရပန္းစားတဲ့ စကားလံုး ပါပဲ ၊ ဒါေတြအတြက္ ၾကပ္မတ္ သင့္ပါၿပီ ... " ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။
" ဒီလုိ လစာနဲ႔ သြားတဲ့စနစ္ကုိ က်င့္သံုးမယ္ ဆုိရင္လည္း တစ္ေျပးညီ က်င့္သံုး သင့္ပါတယ္ ၊ မဟုတ္ရင္ ဘာမွ ထူးမွာ မဟုတ္ပါဘူး ၊ အသစ္၀င္ လာတဲ့ ပုဂၢလိက လုိင္းေတြလည္း အစကေတာ့ လစာနဲ႔ သြားတာမုိ႔ ခရီးသည္ အေပၚ ၀န္ေဆာင္မႈပိုင္း ေကာင္းတယ္လို႔ ခ်ီးက်ဴးမယ္လုိ႔ ႀကံကာ ရွိေသးတယ္ ၊ သူတုိ႔လည္း အျခား ယာဥ္လုိင္း ေတြလုိပဲ ေငြရွာ ၾကရတဲ့အခါ က်ေတာ့ ဆဲြတင္ - တြန္းခ် - တံခါးပိတ္ေမာင္း " တဲ့ အထဲ ပါသြားတာပဲ ၊ အခု ယာဥ္ၾကပ္ၿပီးလား ဆုိရင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ႀကီးေတြက ညာအစြန္လုိင္း ကေန ဘယ္အစြန္ ကုိကူးတယ္ ၊ ဘယ္အစြန္ လိုင္းကေန ညာအစြန္ကုိ ကူးေနၾက တုန္းပဲ ... " ဟု ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လယ္ ပန္းပဲတန္း ၿမိဳ႕နယ္ေန ကုိသူရဦး က သူ႔အေတြ႕အႀကံဳ ကို ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုိင္း အမ်ားစုအား ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုိင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီ( ရန္ကုန္ ) ႏွင့္ (ဗဟုိ) ၏ စီမံခန္႔ခဲြမႈ ေအာက္တြင္ ရွိေနၿပီး ယာဥ္လုိင္း မ်ား၏ ေန႔စဥ္ ၀င္ေငြအေပၚ အခ်ိဳးက် ခဲြေ၀မႈ ပံုစံမွာ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ က ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ၊ ယာဥ္လုပ္သား မ်ားက ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ကို ေန႔စဥ္ ခဲြေ၀ ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ႊThe Myawady Daily
ရန္ကုန္ ၊ ၁၂-၃-၂၀၁၃
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အတြင္း ေန႔စဥ္ ႀကံဳေတြ႕ ေန ရသည့္ ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္ေတာင့္ ပိတ္ဆုိ႔မႈ မ်ား ျဖစ္ေပၚ ေနျခင္းတြင္ ယာဥ္ႀကီး ယာဥ္ငယ္ မ်ား၏စည္းကမ္း လုိက္နာမႈမရွိျခင္းသည္ အဓိကအ ခ်က္ျဖင့္ ေတြ႕ျမင္ ႏုိင္မည္ ျဖစ္ၿပီး ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား စည္းကမ္း လုိက္နာမႈ အားေကာင္း လာေစေရး အတြက္ယာဥ္လုပ္သားမ်ား အားခ်ီးျမႇင့္ သည့္ ေငြေၾကးပံုစံအား ေျပာင္းလဲရန္လည္း ပါ၀င္ရာ ယင္းအခ်က္အား မထသ (ဗဟုိ)က ေဆာင္ ရြက္ ေနမႈသည္ လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ လုိအပ္ခ်က္ တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ဆုိသည္။
ခရီးသည္တင္ လိုင္းမ်ား အေနျဖင့္ ေန႔စဥ္ ၀င္ေငြအေပၚ မူတည္ကာ ေန႔စဥ္ ခဲြေ၀ယူ ၾကျခင္း ျဖစ္ သည့္အတြက္ ခရီးသည္ ပုိမုိ ရရွိေရး အတြက္ အလုအယက္ အၿပိဳင္အဆုိင္ ေမာင္းႏွင္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာသည့္ အတြက္ အဆုိပါ ေန႔စဥ္ ခ်ီးျမႇင့္မႈ စနစ္ကုိ လ၀က္တစ္ႀကိမ္ သုိ႔မဟုတ္ တစ္လတစ္ႀကိမ္ စနစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲ က်င့္သံုး သင့္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦး၀င္းေအးေဖ က ေျပာသည္။
ယာဥ္လုိင္း တစ္လိုင္း အတြက္ သတ္မွတ္ လမ္းေၾကာင္း အတုိင္း ေျပးဆဲြရာတြင္ ရရွိလာမည့္ စံခ်ိန္၀င္ေငြကုိ စမ္းသပ္ ေလ့လာ ထားၿပီး ျဖစ္ရာ စံခ်ိန္အေပၚ မူတည္၍ ယာဥ္လုပ္သား မ်ားအား ကန္ထ႐ုိက္ စနစ္ျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ ေစျခင္းမွာ အႏၲရာယ္ မ်ားျပား လွသည့္အတြက္ မက်င့္သံုး သင့္ေၾကာင္း ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၊ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေျမာက္ပုိင္းေန အၿငိမ္းစား ၀န္ထမ္း တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေက်ာ္မင္းက ဆုိသည္။ " ကန္ထ႐ုိက္ ေပးထားတဲ့ ဘီအမ္ေတြအႏၲရာယ္ဘယ္ေလာက္မ်ားတယ္ဆုိတာၿမိဳ႕သစ္မွာ ေနတဲ့သူေတြ သိၿပီးသားပါ ၊ စံခ်ိန္ထက္ ပုိမွရမွာ ဆုိေတာ့ ခရီးသည္ တင္တာကို အလုအယက္ ရွာတဲ့အခါ ဆဲြတင္ - တြန္းခ် ဆုိတဲ့ စကားလံုးဟာ ရန္ကုန္ လုိင္းကား ေလာကမွာ ေရပန္းစားတဲ့ စကားလံုး ပါပဲ ၊ ဒါေတြအတြက္ ၾကပ္မတ္ သင့္ပါၿပီ ... " ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။
" ဒီလုိ လစာနဲ႔ သြားတဲ့စနစ္ကုိ က်င့္သံုးမယ္ ဆုိရင္လည္း တစ္ေျပးညီ က်င့္သံုး သင့္ပါတယ္ ၊ မဟုတ္ရင္ ဘာမွ ထူးမွာ မဟုတ္ပါဘူး ၊ အသစ္၀င္ လာတဲ့ ပုဂၢလိက လုိင္းေတြလည္း အစကေတာ့ လစာနဲ႔ သြားတာမုိ႔ ခရီးသည္ အေပၚ ၀န္ေဆာင္မႈပိုင္း ေကာင္းတယ္လို႔ ခ်ီးက်ဴးမယ္လုိ႔ ႀကံကာ ရွိေသးတယ္ ၊ သူတုိ႔လည္း အျခား ယာဥ္လုိင္း ေတြလုိပဲ ေငြရွာ ၾကရတဲ့အခါ က်ေတာ့ ဆဲြတင္ - တြန္းခ် - တံခါးပိတ္ေမာင္း " တဲ့ အထဲ ပါသြားတာပဲ ၊ အခု ယာဥ္ၾကပ္ၿပီးလား ဆုိရင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ႀကီးေတြက ညာအစြန္လုိင္း ကေန ဘယ္အစြန္ ကုိကူးတယ္ ၊ ဘယ္အစြန္ လိုင္းကေန ညာအစြန္ကုိ ကူးေနၾက တုန္းပဲ ... " ဟု ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လယ္ ပန္းပဲတန္း ၿမိဳ႕နယ္ေန ကုိသူရဦး က သူ႔အေတြ႕အႀကံဳ ကို ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုိင္း အမ်ားစုအား ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုိင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီ( ရန္ကုန္ ) ႏွင့္ (ဗဟုိ) ၏ စီမံခန္႔ခဲြမႈ ေအာက္တြင္ ရွိေနၿပီး ယာဥ္လုိင္း မ်ား၏ ေန႔စဥ္ ၀င္ေငြအေပၚ အခ်ိဳးက် ခဲြေ၀မႈ ပံုစံမွာ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ က ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ၊ ယာဥ္လုပ္သား မ်ားက ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ကို ေန႔စဥ္ ခဲြေ၀ ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ႊThe Myawady Daily
No comments:
Post a Comment